1. Cum te integrezi in echipa la noul job?
La un nou job prima impresie conteaza, insa daca ai trecut cu bine de un interviu de angajare si de prima zi, capitolul “integrare” abia incepe. Nu pare foarte greu sa faci o prima impresie buna la job daca zambesti, asculti si nu emiti pretentii, mai dificil este sa mentii aceasta imagine.
Integrarea intr-o noua echipa la job presupune:
- sa iti gasesti rolul care ti se potriveste;
- sa iti faci partea de job intr-un mod eficient;
- sa fii disponibil cand restul membrilor au nevoie de ajutor;
- sa te faci respectat si apreciat.
Ce inseamna pentru tine un job in echipa? Simti ca iti pierzi identitatea sau, dimpotriva, iti folosesti calitatile pentru a-i completa pe ceilalti colegi de la job?
A reusi sa te intregrezi in echipa la job este o necesitate, intrucat nereusita acestei actiuni duce la o evolutie descendenta a randamentului si a performantelor specifice pozitiei ocupate de tine pana la demisia din organizatie.
La job, integrarea in colectiv cuprinde ambele aspecte ale relatiei cu colegii: cel profesional si cel personal. Imbinate, aceste planuri iti creeaza sentimentul de siguranta si apartenenta la job.
2. Integrarea la job din punct de vedere profesional
In plan formal, la job lucrurile legate de coeziunea cu echipa pot fi cat de cat clare:
- date despre organizatie, istoricul si obiectivele companiei;
- filozofie, strategie, profil;
- produsele/serviciile oferite;
- organigrama;
- date despre conditiile si termenii de angajare la job (salariu, beneficii, bonusuri, concedii, zile libere, program de lucru, ore suplimentare, perioada de proba, conditii de promovare, proceduri disciplinare etc.);
- date despre compartimentul in care vei avea jobul;
- descrierea precisa a sarcinilor si responsabilitatiilor la job;
- standarde de performanta si regulamentul de ordine interioara;
- reguli de protectia muncii;
- persoanele cu care se va lucra la job, structura ierarhica relationala, indicarea persoanei/persoanelor care te vor evalua.
Integrarea informala la job
Membrii echipei, pentru a putea lucra impeuna, trebuie sa dezvolte relatii interumane si sa se cunoasca reciproc. Totusi, la job trebuie sa stii:
- sa stabilesti granita dintre amabilitate si prietenie, pentru a putea evita confesiunile;
- sa iti controlezi propria atitudine la job;
- ce tinute sunt mai potrivite pentru a le imbraca;
- cum sa ceri si cum sa acorzi ajutor colegilor de la job.
3. Etapele integrarii intr-o echipa sunt, intr-o ordine fireasca:
a. cunoasterea colegilor de job si de echipa;
b. competitia pentru stabilirea rolurilor si apoi momentul in care fiecare isi joaca rolul;
c. performanta data de echipa ca intreg;
d. dezintegrarea echipei de la respectivul job, fiecare membru obtinand competente inalte si promovand pe pozitii mai bune sau plecand la alta organizatie.
In fiecare birou exista reguli nescrise pe care pe le poti afla urmarind comportamentul celorlalti la job. Multi oameni aleg sa nu vorbeasca despre viata lor intima si este o idee buna sa faci la fel. Traseaza o granita clara intre problemele de la job si cele de acasa. Nu te plange, de cate ori ai ocazia, de ceea ce faci, nu te subaprecia, nu-ti ocoli colegii, dar nici nu alege cealalta extrema, de a fi exagerat de atent.
Dincolo de competitie si conflicte diverse la job, vei petrece foarte mult timp alaturi de echipa cu care lucrezi si ai nevoie de o atmosfera placuta pentru a da un randament maxim. Daca inca ai indoieli cu privire la lucrul in echipa, un uita, ca la job, alaturi de colegi, vei imparti sarcinile si iti vei dubla succesul!
Sursa foto: www.freepik.com