ARTICOLE

Care sunt responsabilitatile personalului din magazine: casier, vanzator, asistent manager de magazin

Care sunt responsabilitatile personalului din magazine: casier, vanzator, asistent manager de magazin

Personalul de baza din magazine este compus din casieri, vanzatori si un asistent manager de magazin. Daca ti-ai deschis de curand un magazin sau intentionezi sa faci acest lucru in viitorul apropiat si vrei sa stii ce trebuie sa faca fiecare angajat ti-am pregatit un articol in care iti detaliem ce responsabilitati are fiecare agajat. Poti folosi informatiile pentru a scrie un anunt de angajare, dar si pentru a redacta fisa postului.

Responsabilitatile casierului

Casierul este responsabil cu scanarea produselor vandute si incasarea banilor.

Responsabilitati:

  • Tine inventarul achizitiilor prin inregistrarea preturilor produselor intr-un registru de numerar;
  • Introduce in baza de date modificarile de preturi si reducerile pentru produsele aflate la promotie;
  • Ofera reduceri in baza voucherelor si cupoanelor detinute de clienti;
  • Colecteaza platile prin acceptarea de numerar, bonuri valorice sau card si acorda restul in cazul platilor chash;
  • Tine evidenta numerarului din casa, prin numararea acestuia la inceputul si la finalul turei;
  • Ofera informatii despre preturi si raspunde intrebarilor clientilor;
  • Mentine operatiunile de checkout urmand politicile si procedurile, raportand modificarile necesare;
  • Mentine un mediu de lucru sigur si curat, respectand procedurile, regulile si reglementarile.

Abilitati si calificari: Persoana dinamica, experienta in lucrul cu clientii, profesionalism, atentie la detalii, orientarea spre client, abilitatile matematice generale.

Responsabilitatile vanzatorului

Vanzatorul serveste clientii si ii ajuta sa gaseasca produsele potrivite nevoilor lor.

Responsabilitati:

  • Saluta clientii la intrarea in magazin si isi ofera ajutorul;
  • Directioneaza clientii prin escortarea lor la rafturi, sugerandu-le articolele de care au nevoie;
  • Ii sfatuieste pe clienti oferindu-le informatii despre produsele existente pe rafturi;
  • Ajuta clientii sa achizitioneze produse prin castigarea increderii acestora si oferindu-le sugestii; raspunde cu calm la orice intrebari;
  • Tine evidenta vanzarilor prin crearea sau actualizarea profilului clientilor;
  • Proceseaza platile prin cumularea totala a achizitiilor si acorda rest in cazul clientilor care platesc cash;
  • Mentine clientela informata prin acordarea de informatii privind stocurile de produse si primirea de marfa;

Abilitati si calificari: Persoana dinamica, sociabila, experienta in lucrul cu clientii, profesionalism, atentie la detalii, orientarea spre client, abilitatile matematice generale, realizarea vanzarilor in functie de nevoile clientilor, cunoasterea produselor.

Responsabilitatile unui asistent manager de magazin

Un asistent manager de magazin are rolul de a instrui personalul magazinului si se asigura ca angajatii isi indeplinesc task-urile. Totodata, acesta este responsabil de refacerea stocurilor, prin comandarea de noi produse si se asigura ca acestea sunt afisate pe rafturi.

Responsabilitati:

  • Instruieste personalul magazinului si se asigura ca angajatii isi indeplinesc sarcinile de serviciu; desfasoara sesiuni de formare a personalului si tine legatura cu superiorul direct pentru a-l informa de evolutiile fiecarui angajat;
  • Evalueaza concurenta vizitand magazinele concurente si colectand informatii precum: stilul, calitatea si preturile produselor vandute;
  • Face inventarul produselor emergente si anticipeaza interesul cumparatorului; negociaza preturile la achizitionarea de marfa pentru magazin; se asigura de plasarea si expedierea comenzilor; verificarea chitantei;
  • Atrage clientii prin aranjarea marfii in magazin; urmeaza sugestiile sau orarele de afisare; produce afisaje pentru marfuri pe care le expune in ferestre si vitrine;
  • Ajuta clientii prin furnizarea de informatii; raspunde la intrebarile acestora; se asigura de finalizarea tranzactiilor de plata; pregateste marfurile pentru livrare;
  • Pregateste rapoarte pentru angajati in functie de vanzarile efectuate de acestia, modul de lucru cu clientii si identificarea si investigarea plangerilor clientilor si a sugestiilor de servicii;
  • Mentine un mediu de lucru sigur si curat; se asigura ca rutele de evacuare sunt marcate corespunzator; determina si documenteaza amplasamentul materialelor si substantelor potential periculoase;
  • Mentine inventarul magazinului verificand stocurile si anticipand cererea clientilor;
  • Mentine calitatea serviciilor prin stabilirea si aplicarea standardelor organizatiei.

Abilitati si calificari: persoana dinamica, experienta in lucrul cu clientii, intelegerea clientului, profesionalism, analiza competitiva, atentie la detalii, orientarea spre client, abilitatile matematice generale.