Pentru a asigura succesul și sustenabilitatea unei afaceri pe termen lung, antreprenorii și liderii moderni știu că o companie valoroasă are nevoie de diversificarea și optimizarea forței de muncă, atât prin atragerea tinerelor talente, cât și prin folosirea experienței angajaților de nivel middle și senior.
Dinamica socială actuală pune în fața managerilor noi provocări, cu atât mai mult cu cât Generația Z - a celor născuți între anii 1997 și 2012 - și-a făcut deja intrarea pe piața muncii.
Tinerii Generației Z acordă o mare însemnătate autonomiei și independenței, au un stil de comunicare interactiv, oferă feedback în mod direct și se așteaptă ca și managerii să acționeze la fel și să aibă aceleași valori.
Pentru recrutarea și retenția în companii a tinerilor din Generația Z, există patru soluții eficiente, care pot fi atuuri de bază în crearea unui business modern.
Pentru tinerii Generației Z, raportul muncă-viață reprezintă noua măsură a succesului. Pragmatici și orientați spre antreprenoriat, ei nu privesc câștigurile financiare ca pe un scop în sine, ci drept o resursă pe care o pot folosi pentru echilibrarea raportului muncă-relaxare.
Potrivit unui sondaj Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor, 90,2% dintre salariații chestionați consideră că productivitatea individuală și cea a echipelor din care fac parte s-ar putea îmbunătăți, dacă în apropierea clădirii de birouri în care lucrează ar exista facilități care să ofere angajaților posibilitatea de a socializa și de a face activități de grup.
Tinerii Generației Z sunt preocupați de atitudinea companiilor față de bunăstarea și așteptările angajaților, cu atât mai mult cu cât orientarea către nevoile salariaților nu este doar un concept, ci o practică din ce în ce mai frecventă.
Managerii orientați către viitor știu că oamenii au ritmuri de viață diferite și că mediul de lucru trebuie să reflecte acest lucru. Membrii Generației Z, în special, vor ca angajatorul să le ofere posibilitatea de a lucra de acasă ori să aibă un orar de lucru adaptabil.
Cum programul de muncă flexibil și autonomia angajaților reprezintă deja o realitate pentru multe companii, spațiile în care angajații își desfășoară activitatea trebuie adaptate acestor noi tendințe.
Tinerii din Generația Z sunt preocupați de protejarea mediului, aproape jumătate dintre ei afirmând că sunt dispuși să accepte limitări economice pe termen scurt, pentru ca autoritățile responsabile să promoveze dezvoltarea sustenabilă.
Așadar, în cazul alegerii unui loc de muncă, prima generație a „nativilor digitali” se va orienta către angajatori care susțin eficientizarea consumului de resurse.
Tinerii „nativi digitali” fac parte din prima generație care s-a născut în plin progres tehnologic. O companie modernă poate beneficia de aportul și competențele lor prin flexibilitate, viziune și orientare către viitor.
Sursa foto: Shutterstock