ARTICOLE

Ce este marketingul digital si care sunt beneficiile pe care le aduce?

Ce este marketingul digital si care sunt beneficiile pe care le aduce?

Marketingul digital este diferit de cel tradițional și cu siguranță merită să investești în el. Există o serie de servicii pe care agențiile de marketing online le oferă celor interesați, cu scopul de a se promova în mediul online. Ce alte beneficii oferă acesta și ce tipuri de servicii include?

Ce este marketingul digital?

Marketingul digital este publicitate prin canale digitale. Acest termen este mai extins decât „marketing online”, deoarece include și alte canale, de exemplu SMS. Cu toate acestea, marketingul digital se referă în principal la servicii precum: 

  • Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail este una dintre cele mai ieftine și populare forme de publicitate. Constă în promovarea brandului sau vânzarea produselor prin trimiterea de e-mailuri. Acestea sunt servicii de email marketing foarte vizate - în conținutul e-mailului se poate furniza numele destinatarului și personaliza conținutul. 

Marele avantaj al marketingului prin e-mail este capacitatea de a măsura eficacitatea. Datorită statisticilor, știi când și câte mesaje au fost trimise, ce parte din ele au fost deschise, ce i-a interesat cel mai mult pe destinatari și dacă au generat vânzări.

  • SEO – poziționarea și optimizarea paginilor

Un site web sau un magazin online este o sursă excelentă de atragere a clienților și unul dintre instrumentele de bază în marketingul digital. Dar cum să-l faci vizibil pentru mii de utilizatori? SEO( Search Engine Optimization) vine în ajutor, adică servicii care vizează de exemplu atingerea pozițiilor înalte în motorul de căutare pentru cuvintele cheie selectate. 

  • Marketing pe rețelele sociale

Păstrarea conturilor pe site-urile de rețele sociale este o necesitate în unele industrii. În acest fel, îți construiești o imagine pozitivă de brand, câștigi atenția potențialilor clienți, stabilești relații și generezi trafic pe site. Cele mai cunoscute portaluri sunt, desigur, Facebook, Instagram, YouTube și aplicația TikTok, care se dezvoltă cu rapiditate.

Cel mai mare avantaj al rulării profilurilor sociale pe aceste portaluri este legat de costurile reduse. În plus, folosind aceste servicii Facebook Ads decizi pe cont propriu la ce grup de destinatari vrei să ajungi și ai contact direct cu utilizatorii interesați.  Portalurile menționate mai sus permit o analiză eficientă a activităților, datorită căreia știi dacă serviciile de marketing digital  aduc rezultatele așteptate. Rețelele de socializare sunt un loc minunat pentru a-ți construi brandul personal și al companiei. 

  • Marketing de conținut

Tot conținutul care se adresează potențialilor clienți ar trebui să fie bine gândit, indiferent dacă îl creezi pentru un site web sau social media. Ar trebui să atragă atenția utilizatorului și să-l încurajeze să acționeze. Marketingul de conținut îți permite să construiești o relație pe termen lung cu clientul. Ca parte a activităților de conținut, poți folosi propriile canale( de exemplu, să gestionezi un blog pe site-ul web) sau canale plătit( de exemplu, să publici articole sponsorizate).  

  • Publicitate cu plata pe clic

PPC înseamnă plata-pe-clic. După cum poți ghici cu ușurință – taxa în acest caz este plătită pentru numărul de clicuri( nu pentru numărul de vizualizări). Suma pentru o astfel de acțiune depinde de plasarea anunțului și de popularitatea cuvintelor cheie. Google oferă plasarea de reclame pe diverse portaluri sub formă de bannere sau conținut sponsorizat care apar primele în fruntea rezultatelor căutării. 

Care sunt avantajele marketingului digital?

Marketingul digital îți permite să ajungi la un anumit grup de destinatari. Aceasta este principala diferență dintre marketingul digital și cel tradițional. În marketingul tradițional, panourile publicitare sau alte reclame de format mare sunt vizibile practic pentru toată lumea. Astfel de acțiuni funcționează bine atunci când promovezi produse care sunt folosite de majoritatea oamenilor în fiecare zi, precum detergentul. Cu toate acestea, dacă oferta este destinată unui grup mai restrâns de destinatari, marketingul digital este cu siguranță o soluție mai bună. Vei fi sigur ca reclama ta va ajunge doar la grupul de destinatari, potențiali clienți, selectați de tine. 

Un alt avantaj al marketingului digital este posibilitatea de a măsura rezultatele. Ai la dispoziție multe instrumente gratuite și plătite care îți permit să determini dacă acțiunile tale sunt eficiente. Poți verifica câte persoane îți vizitează site-ul web, care este rata de conversie și dacă obții rezultatele dorite.