ARTICOLE

Ce sa scrii in CV pentru a-ti creste sansele sa obtii un loc de munca

Ce sa scrii in CV pentru a-ti creste sansele sa obtii un loc de munca

Obținerea unui loc de muncă nou poate fi uneori o provocare. Schimbarea mediului de lucru, a colegilor, poate chiar și a responsabilităților pot fi un motiv de stres, dar și de împlinire. Pentru a obține locul de muncă dorit, nu contează doar competențele de care dispune o persoană, ci și modul în care angajatorul o percepe.

Cele mai importante informații sunt trecute în CV. Fie că este creat individual, fie că se face o creare curriculum vitae cu ajutorul unui șablon, CV-ul este oglinda noastră pentru angajator. Acesta va conține informații relevante pentru angajator, care să sporească șansele de a primi acel loc de muncă.

 

Ce date trebuie să conține un CV complet

CV-ul nu face referire doar la datele de identificare ale candidatului, ci și la studiile și la competențele sale. Mai jos, sunt detaliate categoriile principale de informații ce trebuie incluse în CV.

Datele de identificare

Aceste date sunt primele informații pe care un CV le conține. Aici vor fi include nume, prenume, data nașterii, cetățenie, adresa de domiciliu, număr de telefon și adresa de email. Cu ajutorul acestor date candidatul va putea fi contactat de către angajator.

Datele personale

Categoria de date personale este și ea importantă, mai mult decât s-ar putea crede. Detaliile din această rubrică pot sugera mai multe lucruri despre persoana care candidează. De exemplu, o persoană care a menționat că îi place să citească, poate da de înțeles că are răbdare și o imaginație bogată cu ajutorul căreia se pot crea multe lucruri. O persoană care are drept hobby practicarea unui sport poate fi dinamică și să i se potrivească munca de teren.

În secțiunea de date personale sunt incluse informații despre pasiuni și despre modalitatea de petrecere a timpului liber.

Profilul personal al candidatului

Acest profil este de fapt o scurtă prezentare a candidatului. Se recomandă ca aceasta să fie scurtă și să evidențieze principalele calități și intenții ale persoanei ce candidează pentru respectivul loc de muncă. 

Acest profil poate fi plasat după rubrica cu date personale sau poate fi inclus spre finalul documentului.

Obiectivele pe plan profesional

Obiectivele pe plan personal sunt o rubrică esențială ce trebuie să fie inclusă în CV. Aici vor fi menționate planurile viitoare pe care candidatul le are pe plan profesional. Acestea trebuie să aibă legătură cu locul de muncă pentru care se candidează și să reflecte determinare și compatibilitate cu acesta.

Competențele deținute

În rubrica destinată competențelor trebuie să fie trecute competențele deținute de candidat. Acestea pot fi lingvistice, profesionale și personale.

În cele lingvistice trebuie să fie menționate limbile străine care se cunosc și nivelul de cunoaștere și de aplicare a lor. Se poate opta pentru nivelul de începător, cel mediu sau avansat.

Competențele profesionale pot face referire la cele digitale, inclusiv la cele relevante pentru postul la care se aplică. Aici trebuie să fie menționate aptitudinile de utilizare a calculatorului, dar și programele în care candidatul poate lucra. Cu cât sunt mai multe informații relevante pentru post, cu atât mai mari vor fi șansele de angajare.

Competențele personale vor face referire la abilitățile dobândite din propria experiență. Aici pot fi trecute abilitățile de organizare, de gestionare a stresului și a sarcinilor urgente, de comunicare cu cei din jur, de înțelegere a colectivului și a persoanelor din jur.

Studiile încheiate și cele în desfășurare

Aici trebuie să fie trecute ultimele studii încheiate. Se va menționa facultatea sau liceul care a fost absolvit, dar și cursurile de calificare ce au fost urmate. Ulterior, dacă va fi nevoie, se vor prezenta și diplomele de absolvire a acestor cursuri.

Dacă sunt cursuri de calificare încheiate, se vor menționa doar acele cursuri care pot avea relevanță pentru postul dorit.

Activitățile de voluntariat

Uneori, și activitățile de voluntariat pot fi relevante. De exemplu, dacă se candidează pentru un loc de muncă în domeniul asistenței sociale, activitățile de voluntariat sunt importante. Acestea pot demonstra că persoana în cauză deține empatie și că se poate descurca în activitățile conexe postului dorit. Dacă nu există o rubrică predefinită în CV, acestea pot fi incluse în secțiunea de competențe.

Locurile anterioare de muncă

Locurile de muncă anterioare pot avea o mare relevanță pentru locul de muncă dorit. Aici trebuie să fie trecute în ordine cronologică toate locurile de muncă anterioare, chiar dacă nu sunt toate relevante. O diversitate în locurile de muncă poate indica faptul că acel candidat deține și abilitatea de a se adapta la diverse medii și situații.

Pentru fiecare loc de muncă se va menționa perioada în care s-a ocupat acel loc de muncă, numele complet al angajatorului și denumirea postului.

 

Sfaturi pentru un CV reușit

Chiar dacă un CV este foarte complet, acest lucru nu înseamnă și că va avea un impact reușit asupra angajatorului. Pentru a se obține un CV cât mai reușit, trebuie să se țină seama de câteva aspecte.

Un prim aspect constă în consistența CV-ului. Acesta nu trebuie să fie foarte lung și nici prea personal. Se vor menționa detaliile personale doar atât cât este strict necesar și se vor evita exagerările. Este important să fie menținut un ton onest și la obiect.

Totodată, CV-ul nu trebuie să fie prea generic. Trebuie să fie incluse toate informațiile relevante, dau nu trebuie să fie relatate pe scurt, ci cuprinzător, astfel încât CV-ul să reflecte interes și dedicare.

Conținutul CV-ului trebuie să fie scris corect din punct de vedere gramatical. Se recomandă să fie verificat textul înainte de a fi încheiată verificarea acestuia.

Onestitatea și exactitatea datelor sunt importante. Datele trecute în CV trebuie să fie adevărate și să poată fi dovedite dacă va fi necesar. Studiile și cursurile sunt elemente ce vor avea nevoie de verificare ulterior. Nici în cazul competențelor și abilităților nu se recomandă exagerarea, deoarece se va observa mai târziu că nu le deții într-adevăr.

Tonul utilizat în formulări trebuie să fie unul profesional și adaptat domeniului în care se candidează. CV-ul trebuie să conțină în mod obligatoriu o poză clară care să reflecte profesionalism și încredere.