ARTICOLE

Cum sa Creezi o Strategie SEO Solida Pentru 2023

Cum sa Creezi o Strategie SEO Solida Pentru 2023

Fie că abia ai început să construiești o afacere, fie că afacerea ta este de ceva timp pe piață, cu siguranță îți dorești multe vânzări în 2023. Cum poți obține acest lucru? Ei bine, promovarea online oferă numeroase canale prin care îți poți face cunoscută afacerea în rândul membrilor publicului tău țintă. Printre aceste canale, SEO începe să prindă din ce în ce mai mult avânt, întrucât rolul esențial pe care Google îl are în viețile celor care navighează pe internet nu mai poate fi contestat.

 

Așadar, dacă îți dorești să începi noul an cu o strategie SEO solidă, citește în continuare acest articol pentru a afla care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a te bucura de cele mai bune rezultate.

Ce este o strategie SEO?

O strategie SEO poate fi definită ca un plan bine pus la punct prin care pot fi atinse obiectivele de marketing. Orice strategie începe cu o planificare atentă, având în vedere care sunt obiectivele care se doresc a fi atinse. Mai apoi, trebuie stabiliți pașii care vor fi urmați pentru a atinge aceste obiective și felul în care atingerea obiectivelor va fi măsurată. Așadar, strategia SEO presupune mai multe etape - planificare, implementare, măsurare și, pentru o strategie pe termen lung, îmbunătățire. Dacă ți se pare că acești pași sunt dificil de urmat și nu ai îndeajuns de mult timp să îi pu în practică, poți apela la serviciile SEO oferite de o agenție de marketing online - așa cum este Limitless.ro.

Strategia de conținut SEO

Când vei sta de vorbă cu un specialist SEO, cu siguranță vei auzi de la acesta „Content is king”. Prin conținutul optimizat, promovarea SEO a afacerii tale va aduce beneficii pe numeroase planuri - de la brand awareness și top of mind, la mai multe vânzări și o valoare a comenzii ridicată. Totuși, pentru a putea beneficia de acestea, conținutul SEO trebuie să se bazeze pe o strategie bine gândită.

 

La nivel macro, pașii sunt aceiași ca mai sus - planificare, implementare, măsurare și îmbunătățire. Totuși, la nivel micro pot exista numeroase etape (în funcție de specificul businessului și ceea ce îți dorești tu să obții): existența unui calendar editorial, alegerea celor mai bune platforme pentru diseminarea conținutului, conceperea conținutului potrivit pentru fiecare platformă în parte, research-ul temeinic în legătură cu diverse subiecte etc.

Pașii pentru a crea o strategie SEO în 2023

Acum că ai înțeles ceva mai bine ce presupune o strategie SEO, urmează să vezi care sunt cei 9 pași prin care și tu poți crea o strategie SEO solidă în noul an!

#1. Creează o listă de cuvinte cheie

Primul lucru pe care trebuie să îl faci pentru strategia ta SEO este să compui o listă de cuvinte cheie relevante. În funcție de categoriile și subcategoriile pe care le ai în site, de specificul businessului și de alți parametri, lista de cuvinte cheie poate fi mai lungă sau mai scurtă. Recomandarea specialiștilor este să te asiguri că întregul site este optimizat SEO pentru ca utilizatorii să îți găsească diversele pagini cu ușurință. De asemenea, dacă urmează să scrii diverse articole de blog, asigură-te că ai realizat un keyword research temeinic înainte!

#2. Analizează prima pagină Google

Prima pagină de rezultate din Google îți va arăta care este competiția ta pentru un anumit cuvânt cheie. Poți analiza competitorii pentru a vedea cum sunt optimizate site-urile lor, care au fost strategiile folosite și ce poți face mai bine decât ei. Este esențial să aduci cel puțin un element de plusvaloare pentru a-i oferi site-ului tău șansa să se poziționeze înaintea competitorilor în SERP (dacă vrei să afli mai multe despre SERP, intră aici).

#3. Creează ceva diferit sau mai bun

După cum am menționat anterior, pentru a te asigura că site-ul tău se va poziționa mai sus decât competitorii săi, este necesar să vii cu ceva diferit sau mai bun. Fie un site care se încarcă mai repede, fie mai mult conținut, o gamă mai largă de produse etc. - motorul de căutare trebuie „convins” de faptul că tu le poți oferi utilizatorilor o experiență mai bună decât o face competiția. Te poți concentra atât pe partea informațională din site (articole de blog informative, postări despre diverse servicii sau tipuri de produse etc.), cât și pe partea tranzacțională (un catalog variat de produse, oferte mai bune, imagini de produs mai calitative etc.).

Acest pas nu va ajuta doar strategia de SEO, ci va avea un impact direct și asupra felului în care potențialii clienți interacționează cu site-ul și cu afacerea ta.

#4. Adaugă backlinkuri

Backlinkurile sunt elemente esențiale pentru orice strategie de SEO. Prin intermediul acestora, site-ul tău va câștiga în ochii motorului de căutare un anumit scor de autoritate. Cu cât autoritatea unui site este mai mare, cu atât acesta poate fi plasat mai sus în rezultatele organice. Backlinkurile reprezintă un element de ranking foarte important, iar dacă îți dorești să construiești cât mai multe, există diverse strategii pe care le poți implementa.

#5. Optimizează pentru SEO on-page

SEO on-page este la fel de important precum SEO off-page și SEO tehnic, așadar, nu uita de el și nu îl lăsa pentru luna următoare. Optimizările făcute la tine pe site vor impacta în mod direct utilizatorii și îi pot determina să treacă mai repede de la research la achiziție. Asigură-te, așadar, că ești atent la strategia de internal linking și îl „ajuți” pe Google să îți crawleze toate paginile din site. Strategia de internal linking poate fi utilă și pentru utilizatori, aceștia având ocazia să descopere cu ușurință diverse pagini din site-ul tău. Un alt sfat oferit de specialiștii SEO este să te asiguri că URL-urile din site-ul tău sunt scurte și conțin cuvinte cheie.

#6. Optimizează pentru intenția de căutare

Intenția de căutare reprezintă scopul pentru care utilizatorii caută diverse informații în Google. Spre exemplu, dacă pentru un anumit cuvânt cheie, utilizatorii își doresc să afle informații foarte detaliate, iar tu vei scrie un articol de blog de 400 de cuvinte, probabil articolul tău va fi departe de prima pagină de rezultate. De asemenea, dacă o căutare are intenție tranzacțională, adică utilizatorul este pregătit să facă o achiziție, nu îi oferi idei și sfaturi despre topic, ci produse și servicii pe care le poate cumpăra.

#7. Concentrează-te pe designul de conținut

Designul conținutului poate fi cel care va determina un potențial client să finalizeze achiziția. O postare de blog fără imagini, care nu este despărțită în blocuri de text ușor de parcurs, care nu are ideile principale evidențiate, nu folosește headinguri etc. este o postare care cu siguranță nu va strânge mulți cititori. Trebuie să te asiguri că ai un conținut plăcut din punct de vedere vizual, ușor de scanat de către cititori.

#8. Creează linkuri către pagina ta

Strategia de internal linking este foarte importantă la nivel de site. Practic, prin intermediul acesteia, reușești să oferi autoritate mai multor pagini din site și, în același timp, îl ajuți pe Google să îți crawleze mai ușor site-ul. La nivel de blog, asigură-te întotdeauna că te folosești de oportunitățile care pot apărea. Spre exemplu, poți face internal linking între diversele articole scrise (atât timp cât trimiterea este una naturală), lucru care poate ajuta un cititor să descopere mai multe informații din aria sa de interes.

#9. Îmbunătățește și actualizează conținutul

Deși conținutul evergreen ar trebui să fie prioritizat, anumite nișe sunt mai dinamice decât altele, apar adesea noi tehnologii, noi tipuri de servicii care pot fi oferite etc. Astfel, urmărește noutățile din domeniu și dacă ai deja conținut scris pe un anumit subiect, atunci când apar noi lucruri care pot fi adăugate, actualizează conținutul existent. În plus, această tehnică te poate ajuta să ai mai mult conținut și pentru social media sau newsletter, întrucât îți poți anunța audiența țintă că ai îmbunătățit un articol existent cu ultimele update-uri din domeniu.


Acum că ai aflat care sunt pașii pe care îi poți urma pentru a avea o strategie SEO de succes în 2023, tot ce trebuie să faci este să treci la treabă! Dacă ai nelămuriri sau crezi că ai putea beneficia de ajutorul unor specialiști care să îți arate ce este SEO, poți apela la o agenție de marketing digital!

 

Sursa foto: Unsplash.com