ARTICOLE

Cum sa identifici si sa-ti atingi obiectivele de afaceri intr-un mod SMART

Cum sa identifici si sa-ti atingi obiectivele de afaceri intr-un mod SMART

In spatele cuvantului englezesc SMART s-a creat o valoroasa metodologie de lucru pentru freelanceri, lideri, manageri de afaceri si nu numai. Fara obiective SMART va fi dificil sa obtii o cale a succesului in afaceri. Totodata, conform Forbes, stabilirea si monitorizarea obiectivelor companiei tale se afla intr-o relatie stransa cu performanta angajatilor tai.

 

Afla informatiile necesare pentru a seta si indeplini cu succes obiectivele SMART ale afacerii pe care o detii.

Ce obiective SMART poti seta pentru businessul tau

Obiectivele SMART, in engleza Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-Bound, sunt considerate un instrument simplu si eficient pentru managementul unei afaceri.

●     Specific - face referire la setarea unui obiectiv clar si precis, cu un rezultat concret. Exemplu: cresterea volumului de vanzari cu 10%, printr-o campanie de marketing online desfasurata in perioada „X”; 

●     Masurabil - obiectivul trebuie sa poate fi monitorizat calitativ sau cantitativ.

Exemplu: 10% este un procent masurabil, ce se poate monitoriza prin tool-uri de marketing si vanzari (indicatori de performanta - KPI);

●     Accesibil - obiectivul trebuie sa fie realist, avand in vedere resursele si mijloacele disponibile ale afacerii.

Exemplu: existenta materiei prime sau a stocurilor de marfa impreuna cu strategia de vanzari aleasa;

●     Relevant - indeplinirea obiectivului sa aduca un impact pozitiv in afacere.  

Exemplu: cresterea vanzarilor va determina venituri suplimentare pe care sa le directionezi in achizitionarea de noi tehnologii;

●     Incadrat in timp - fara un termen de finalizare, nu poti considera ca ai stabilit un obiectiv precis.

Exemplu: cresterea volumului de vanzari cu 10% in perioada „X”, respectiv intervalul de desfasurare a campaniei de marketing online.

Alege sursele de finantare potrivite pentru obiectivele SMART

Dincolo de setarea obiectivelor SMART, va trebui sa gasesti si surse de finantare potrivite pentru atingerea lor. 

 

Creditul pentru investitii persoane juridice reprezinta o solutie eficienta la care poti apela rapid pentru indeplinirea obiectivelor SMART ale afacerii pe care o conduci. Beneficiile unui astfel de credit obtinut de la o Institutie Financiara Nebancara (IFN) sunt urmatoarele:

●     ai pana la 235.000 RON pentru achizitia de materie prima, stocuri de marfa sau achizitia de mijloace fixe, precum aparatura sau vehicule. Creditele de pana in 100.000 RON sunt disponibile printr-un proces 100% online;

●     vei avea alocat un consultant pe toata durata procesului, care te va ajuta sa iei cea mai buna solutie de creditare pentru nevoile afacerii tale. Impreuna cu acesta vei stabili si perioada optima de rambursare. Perioada de rambursare a creditului pentru investitii este de pana la 48 de luni;

●     doar doua documente principale sunt necesare pentru obtinerea creditarii: extras de cont pe ultimele 3 luni de zile si ultima balanta disponibila incheiata. La nevoie, se pot solicita si alte acte aditionale.

Beneficiile obiectivelor SMART pentru afacerea ta

●     Clarifica obiectivele pe care urmaresti sa le atingi cu afacerea ta. Sa cresti vanzarile afacerii tale poate fi o dorință, pe cand sa cresti vanzarile afacerii tale cu 10% este un obiectiv specific;

●     Sporeste concentrarea, responsabilitatea, motivatia ta si a echipei prin urmarirea pas cu pas a progresului. Poti identifica punctele slabe si tari, si vei putea face schimbari in timp real, daca este cazul;

●     Cu obiective realiste si realizabile, succesul in afaceri este mai usor de atins. 

Pasii concreti pe care ii faci ca sa indeplinesti obiectivele SMART

Pasii pentru indeplinirea obiectivelor SMART sunt urmatorii:

1. Ce vrei sa obtii

Stabileste clar si precis obiectivul pe care doresti sa il atingi in afacerea ta. Comunica si echipei ceea ce iti propui sa realizati.

 

2. Cum vei sti ca ai obtinut ceea ce ti-ai propus

Prin monitorizarea si evaluarea periodica a rezultatelor. Acum exista instrumente moderne de analiza, precum indicatorii de performanta (KPI), ce iti vin in ajutor.

 

3. Cum poti sa obtii ce ti-ai propus

Ai resursele necesare pentru a reusi? Daca nu, o sursa de finantare poate fi solutia prin care sa continui mai departe procesul de indeplinire a obiectivului stabilit.

 

4. Este esential pentru dezvoltarea afacerii tale?

Daca obiectivul la care te-ai gandit nu ajuta concret in dezvoltarea afacerii, nu exista motive sa incepi sa muncesti pentru asta. Vei consuma ineficient resurse.

 

5. Cand vrei sa obtii rezultatul

Stabileste o data pana la care obiectivul tau trebuie indeplinit. Lipsa acestui detaliu semnifica faptul ca ti-ai setat un obiectiv neclar, dificil de masurat si greu de realizat.

 

 

Succesul in afaceri are la baza un plan de management eficient. Un obiectiv SMART, ce este specific, masurabil, accesibil, relevant si incadrat in timp, va veni cu rezultatele dorite in firma pe care o administrezi.

 

Sursa foto: shutterstock.com