În ultimii ani, modul de lucru a suferit schimbări majore, sistemul de muncă hibrid fiind din ce în ce mai des adoptat de către companii la nivel global. Acest stil de lucru are numeroase avantaje pentru angajați, însă, totodată, poate aduce și provocări de adaptare.
Dacă și tu ești unul dintre angajații care lucrează într-un sistem de muncă hibrid, descoperă ce poți face pentru a-ți crește eficiența.
Potrivit unui studiu efectuat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 4 din 10 români cred că un sistem hibrid, cu 3-4 zile pe săptămână de muncă de la birou, va domina anul 2023, iar mai mult de un sfert mizează pe sistemul cu 1-2 zile pe săptămână la birou.
Dacă te afli printre cei care merg 3 zile la birou și 2 zile lucrează de acasă, poți să-ți împarți task-urile în funcție de asta pentru a fi mai eficient. Iată ce presupune acest lucru:
● În zilele în care mergi la birou, ocupă-te de task-uri în care sunt implicați și ceilalți colegi, cum ar fi ședințe, dezbateri sau întâlniri.
● În zilele în care lucrezi de acasă, ocupă-te de sarcini pe care le rezolvi independent.
Potrivit unui alt studiu, 53,4% dintre angajații români consideră că interacțiunea cu colegii în afara biroului crește coeziunea echipei și productivitatea pe termen lung.
Într-un mediu de lucru hibrid, interacțiunea cu colegii în afara biroului poate avea loc în spațiile dedicate pentru relaxare sau în restaurantele în care aveți posibilitatea să petreceți timpul dedicat pauzei de masă. Atunci când vă aflați în afara biroului, aveți posibilitatea de a aborda unele subiecte într-un cadru mai destins, împărtășind astfel ideile și părerile pe care le aveți fiecare.
Acest mod de a interacționa vă poate ajuta să fiți mai eficienți și mai productivi în realizarea sarcinilor, crescând, astfel, performanța operațională a companiei.
Un sistem de muncă hibrid are nevoie și de spații de birouri adaptate acestui mod de lucru. Iată ce aspecte ar trebui să includă acestea, astfel încât să contribuie la creșterea eficienței angajaților care lucrează într-un sistem hibrid:
● Birouri open space. Un spațiu de lucru care include toți angajații unui departament poate crește productivitatea și îmbunătăți interacțiunea dintre aceștia.
● Zone de relaxare. Acestea contribuie la menținerea bunăstării angajaților și la reducerea nivelului de stres și de anxietate. De asemenea, și zonele de relaxare contribuie la interacțiunea dintre angajați și la crearea unei relații profesionale bazate pe încredere și comunicare.
● Sisteme de protecție sanitară. Sistemele de filtrare a aerului și a apei, soluțiile moderne de menținere a igienei în toalete și cele care îmbunătățesc nivelul de imunitate în birouri nu ar trebui să lipsească dintr-un mediu de lucru sănătos și modern.
Unul dintre avantajele sistemului de muncă hibrid este că îți permite să te bucuri de un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională. Iată cum poți să profiți la maximum de acest beneficiu:
● Alege-ți zilele de mers la birou în funcție de nevoile tale. Atât timp cât deciziile tale nu influențează negativ performanța companiei, ai libertatea de a-ți alege zilele în care dorești să rămâi acasă.
● Evită să lucrezi peste program. Uneori, atunci când lucrezi de acasă, se întâmplă să mai pierzi noțiunea timpului și să nu îți dai seama când se face ora de încheiere a programului. Stabilește un reminder sau o alarmă care să te anunțe când se apropie finalul programului și reia ziua următoare sarcinile care au rămas nerezolvate.
● Nu uita de pauză. Indiferent că te afli la birou sau acasă, este important să îți iei zilnic o pauză în care să te recreezi chiar și pentru câteva minute. Acest lucru îți va permite să fii mai relaxat, iar oboseala nu se va simți atât de tare la finalul zilei.
Soluțiile prezentate în acest articol te pot ajuta să obții cele mai bune rezultate din munca ta fără să-ți compromiți bunăstarea personală sau profesională. Pune-le în aplicare pe cele care consideri că ți se potrivesc și bucură-te de un echilibru între viața profesională și cea personală.
sursă foto: shutterstock.com