Interactiunea digitala pare sa domine fiecare aspect al vietii noastre, incusiv locul de munca. Sistemul de lucru remote ne face sa stam tot mai lipiti de un ecran, iar multi dintre noi simtim nevoia sa revenim la interactiunile umane autentice oferite de sedintele ā€˛offlineā€¯.Ā
Ā
In acest articol, vei descoperi patru pasi pe care ii poti implementa pentru a trece de la sedintele online la cele ā€˛offlineā€¯ in jobul tau.
Potrivit unui studiu initiat de Genesis Property, comapnia romaneasca fondata de Liviu Tudor, 52% dintre angajati ar prefera sa inlocuiasca sedintele online cu cele offline. 38% si-ar dori sa vina mai des la birou pentru a separa viata personala de cea profesionala, ceea ce a fost destul de dificil Ʈn ultimii ani, 31% pentru un plus de socializare si 21,5% pentru mai multa eficienta.
Ā
De asemenea, rezultatele sondajului au mai aratat si ca mai mult de un sfert dintre angajati au intrat la sedintele online in timp ce calatoreau cu masina sau cu mijloacele de transport in comun, aspect care duce la o scadere a eficientei.
Ā
In timpul intalnirilor ā€˛offlineā€¯, angajatii au posibilitatea de a se conecta mai bine cu colegii si de a simti ca fac parte dintr-o comunitate, aspect care ii va motiva sa se implice mai mult in activitatile de la locul de munca.
Companiile mari, inclusiv gigantul Google, schimba politica privind sistemul work from home in randul angajatilor sai. Google a introdus reguli mai stricte si a decis ca prezenta fizica sa fie inclusa in evaluarile de performanta. In plus, posturile care prevad exclusiv munca la distanta se vor acorda pe viitor doar prin exceptie.
Ā
Aceste schimbari vin ca raspuns la tendinta tot mai pronuntata a altor companii mari, precum Apple, Amazon sau Meta, care au schimbat politica de revenire la birou.
Pentru a facilita trecerea de la sedintele online la cele ā€˛offlineā€¯ si pentru a oferi flexibilitate angajatilor, sistemul hibrid poate fi solutia potrivita. Acesta combina lucrul de acasa cu intalnirile fata in fata si, astfel, angajatii pot beneficia de avantajele oferite de ambele modalitati de lucru.
Ā
Pentru a implementa un astfel de program trebuie sa creezi politici si ghiduri care sa includa programul, alocarea zilelor de lucru de acasa si de la birou, responsabilitatile si modalitatile de colaborare si comunicare cu angajatii.
Ā
Aceasta abordare flexibila ofera confortul lucrului de acasa, dar si avantajele interactiunii fata in fata cu colegii. Pentru organizatie, acest sistem poate aduce optimizarea eficientei si a productivitatii.
In ultimul timp, nevoile angajatilor s-au schimbat, iar mediul de lucru trebuie sa se adapteze acestor schimbari. Angajatii au nevoie sa comunice, sa se conecteze si sa simta ca fac parte dintr-o comunitate.Ā
Ā
Este important ca spatiile de birou sa faciliteze colaborarea si interactiunea si sa aiba zone destinate atat lucrului, cat si relaxarii. Salile de conferinte trebuie sa fie echipate cu tehnologie moderna, sa aiba scaune ergonomice, iluminare si temperatura adecvate pentru ca angajatii sa se simta confortabil.
Ā
In plus, regandirea spatiilor de lucru inseamna si crearea unor comunitati in jurul birourilor. In acest sens, sunt potrivite conceptele de co-working, unde angajati pot lucra si pot face parte dintr-o comunitate.
Ā
In concluzie, trecerea de la sedintele online la cele ā€˛offlineā€¯ poate fi un proces benefic atat pentru angajati, cat si pentru companii. Prin implementarea acestor patru pasi, poti crea un mediu de lucru echilibrat, care sa faciliteze comunicarea, colaborarea si dezvoltarea profesionala.
Ā
Sursa foto: FreepikĀ