ARTICOLE

De ce e important sa stii engleza pentru afaceri

De ce e important sa stii engleza pentru afaceri

Spune sincer: de cate ori ai fost intrebat la interviu care este nivelul de cunoastere a limbii engleze? Aproape ca nu mai exista job care sa nu aiba acest lucru ca si criteriu eliminator. Totusi, nu doar pentru asta este importanta cunoasterea limbii engleze. Te vei lovi de acest aspect ne nenumarate ori, in orice cariera a alege, dar si in viata de zi cu zi.

In mod particular, engleza de afaceri ocupa un loc special, ea fiind esentiala in negocierea contractelor, in prezentarile pe care trebuie sa le tinem pentru colegii, superiorii si partenerii nostri de business, in toate tutorialele si cursurile pe care le urmam pentru jobul nostru si cate si mai cate. De aceea, astazi vom explora de ce este important sa stii engleza pentru afaceri, ce include ea, care sunt utilizarile ei practice si de ce reprezinta un atu semnificativ la angajare.

Ce inseamna engleza pentru business

Engleza pentru business, sau engleza de afaceri, se refera la utilizarea limbii engleze intr-un context profesional. Ea nu se refera numai la stapanirea vocabularului general al limbii engleze, la nivel conversational, ci implica si intelegerea terminologiei specifice din domeniul afacerilor si utilizarea facila a acesteia in contextele potrivite.

Un curs de engleza pentru business este un punct de start foarte inspirat pentru a dobandi si dezvolta aceste abilitati. Un astfel de curs se va axa pe aspectele practice ale utilizarii limbii engleze in situatii de afaceri. Aceste cursuri, fie ele online sau offline, includ situatii si taskuri practice, cum este redactarea e-mailurilor, participarea la sedinte, negocierea contractelor, sustinerea prezentarilor, dar si corecta intelegere si interpretare a contractelor si a documentelor financiare. La finalul unui astfel de curs, te vei simti mai stapan pe tine atunci cand va trebui sa iti pui in valoare atuurile in mediul de business vorbitor de limba engleza si nu numai.

Utilizarile englezei de afaceri

 

In multe companii internationale, angajatii au nationalitati si limbi materne diferite, iar engleza este limba oficiala de comunicare. Acest lucru inseamna ca toata comunicarea interna intre colegi, cat si cea externa, cu partenerii de afaceri si clientii, se desfasoara in limba engleza. E-mailurile, rapoartele, specificatiile, prezentarile interne si sedintele, toate sunt in engleza, astfel incat o buna cunoastere a limbii este o conditie necesara pentru orice angajare.

Chiar daca nu vorbim despre o companie internationala, partenerii de afaceri si clientii sai pot fi, ceea ce face necesara engleza in intalnirile cu ei si, implicit, in negocieri.

Participarea la conferinte internationale este si ea conditionata de o buna intelegere a englezei de afaceri. Daca vei avea ocazia si sa sustii prezentari in cadrul unui astfel de eveniment, engleza de afaceri te va ajuta la construirea unor prezentari clare si convingatoare, usor de inteles de catre audienta. 

O alta utilizare uzuala a englezei pentru business este legata de interactiunea companiei la care lucrezi pe retelele sociale, care, pentru aceasta, reprezinta un canal oficial de comunicare ce poate aduce vanzari, parteneri sau angajati valorosi.

Engleza - un atu la angajare si dupa

Cunoasterea limbii engleze este un atu semnificativ in procesul de angajare. Angajatorii vor testa, nu numai engleza conversationala, ci si cunoasterea termenilor din domeniul de activitate si din zona de afaceri, in general. Acest lucru se intampla pentru ca acestia isi doresc angajati capabili sa colaboreze cu echipe internationale, sa gestioneze relatii cu parteneri si clienti din diverse tari si sa obtina si proceseze informatii disponibile in limba engleza. 

Cunoasterea limbii engleze deschide usi si catre oportunitati de cariera in alte tari, in strainatate. 

Dezvoltarea si avansarea la locul de munca, odata angajat, sunt si ele in directa legatura cu abilitatile proprii de a utiliza engleza de business. Multa literatura de specialitate, studii de caz si numeroase cercetari sunt publicate in limba engleza, iar cunostintele tale se pot imbogati numai intelegandu-le complet si corect. Astfel, tot ceea ce inseamna dezvoltare profesionala si, implicit, avansare in functie, depinde de stapanirea secretelor limbii engleze.

Networking-ul este si el important la locul de munca, iar cunoasterea limbii engleze faciliteaza construirea unor relatii profesionale solide cu colegii de alte nationalitati.

Iata cum engleza pentru business este indispensabila in lumea afacerilor din ziua de astazi. Fie ca vorbim despre comunicarea zilnica, formala si informala, despre negocierea contractelor sau despre prezentari internationale, cunoasterea limbii engleze a devenit indispensabila pentru atingerea si mentinerea succesului la locul de munca. Investitia intr-un curs de engleza pentru business, nu doar ca imbunatateste abilitatile lingvistice, dar iti creste si sansele de angajare si de dezvoltare in cariera.

Credite foto: unsplash.com