In orice domeniu ai activa, cu siguranta ai avut cel putin o data de-a face cu programul numit Excel.
La baza, acesta pare foarte simplu insa, de fapt, este extrem de complex. Tocmai de aceea iti recomandam sa participi la un
curs excel autorizat de ANC: ii vei descoperi dedesubturile si iti vei da seama cat de mult te poate ajuta si cat de mult iti poate usura munca de zi cu zi sau pe cea ocazionala.
Ce este excel?
Daca, prin minune, inca nu ai auzit de acest program, trebuie sa stii ca excel este una dintre cele mai usoare, flexibile si complexe in acelasi timp solutii de manevrare a datelor de orice fel.
Este folosit in toate companiile publice sau private de cel putin o persoana per departament.
Acest program a aparut in anul 1982 si, de-a lungul timpului, a suferit modificari, atat la nivel de nume, cat si de functionalitati. Acesta a evoluat in urma feedbackului utilizatorilor si astfel a ajuns la forma complexa pe care o folosim in ziua de azi.
Nu este niciun secret faptul ca acest program nu va disparea din viata profesionala - sau cel putin in viitorul apropiat - ci mai degraba va evolua ca si pana acum, devenind un instrument tot mai de ajutor.
Avantajele folosirii excel in munca
Odata ce descoperi cat de complex este acest program, descoperi si tot mai multe avantaje pe care le poti avea daca il stapanesti. Printre acestea se numara:
● analiza usoara si rapida a diverselor tipuri de date cu care trebuie sa lucrezi;
● numeroase calcule automate, cu ajutorul formulelor pe care le poti aplica;
● rapiditatea cu care efectuezi anumite taskuri;
● crearea de diagrame;
● adaugi un plus valoare prezentarilor de date pe care trebuie sa le sustii;
● ai la dispozitie un instrument de creare a rapoartelor si a automatizarilor oricand ai nevoie, cu ajutorul catorva clickuri.
Asa cum spuneam insa, pe masura ce il folosesti si in functie de scopul pentru care il folosesti, excelul iti va aduce o multime de avantaje si iti vei multumi pentru investitia de timp si resurse pe care ai acordat-o ca sa inveti mai multe despre acesta.
5 locuri de munca unde poti sa folosesti excelul
Excelul nu este folosit doar in aceste cinci meserii ci, din contra, in zeci si sute, atat in domeniul public, cat si in cel privat.
Aici poti sa gasesti doar cinci dintre ele, insa suntem siguri ca vei descoperi o utilitate a excelului si in jobul tau.
1. Contabilitate
Contabilitatea este una dintre cele mai cunoscute meserii care utilizeaza cifrele. Este de la sine inteles ca in aceasta este folosit la putere maxima programul excel, pe langa cele specifice.
2. HR
Orice persoana care lucreaza in domeniul resurselor umane are un excel in care tine o anumita evidenta: fie ca vorbim despre zile de nastere sau aniversari in firma, plata salariilor sau alte evidente.
3. Analist de date
Asemeni contabililor, si analistii de date folosesc excelul in mod recurent pentru a pune in ordine, a analiza si a raporta diverse date cu care lucreaza zi de zi.
4. Horeca
Chiar daca iti vine greu de crezut, si in Horeca se foloseste excelul zi de zi.
Fie ca vorbim despre planificarea turelor angajatilor sau despre ingredientele si stocul care trebuie facut, excelul este acolo pentru angajatii care au de-a face cu aceste taskuri.
5. Retail
Ca si in Horeca, atunci cand ai un magazin unde lucrezi cu un anume stoc sau mai multe stocuri de produse, poti la inceput sa folosesti excelul pentru a le ordona, iar mai apoi, pe masura ce cresti, sa folosesti alte softuri dedicate, insa care au la baza aceleasi principii.
Excelul, chiar daca pare un banal program in care ai un tabel in care sa introduci date, este, de fapt, unul dintre cele mai mari ajutoare pe care le-ai primit in cariera.
Complexitatea sa il face uneori greu de folosit, insa tocmai de aceea este nevoie sa investesti timp si resurse in a-l invata pana in cele mai mici detalii.
Acesta iti va deschide o multime de porti, fie ca vorbim despre locul de munca actual, sau daca, vreodata, vei vrea sa-l schimbi. Cunoasterea excel-ului poate sa fie, de-a dreptul, un criteriu eliminatoriu atunci cand vine vorba despre o promovare sau o angajare.