Criza prin care trec multe ţări în prezent va schimba viitorul spaţiilor de lucru, al procesului de muncă şi al pachetelor de beneficii oferite de angajatori, necesitând o revizuire a strategiilor companiilor pentru a adapta oferta la noile nevoi ale angajaților.
Un sondaj realizat recent în SUA a scos la iveală faptul că jumătate din angajatorii intervievaÅ£i vor să îmbunătăţească pachetele de beneficii ÅŸi bonusuri oferite salariaÅ£ilor. Sunt vizate aspecte legate de servicii medicale, extinse la telemedicină ÅŸi în domenii precum sănătatea mintală, programele de exerciÅ£ii fizice online, de nutriÅ£ie, de wellness etc., dar ÅŸi de concedii plătite. Multe companii, printre care È™i Amazon au oferit perioade suplimentare de concediu plătit pentru angajaÅ£ii bolnavi, sprijin în îngrijirea copiilor sau zile libere pentru îngrijirea unei rude. Alte companii, precum Facebook oferă bonusuri financiare angajaÅ£ilor care se confruntă cu probleme de acest tip.Â
Dar, angajatorii se află la o răscruce, pentru că, deşi se recunoaşte importanţa unor astfel de beneficii în timpul unei crize, mulţi au probleme financiare mari. Şi totuşi, angajatorii care investesc în beneficii pentru angajati în acest moment nu numai că îi ajută pe aceştia, dar se şi poziţionează în roluri de favoriţi în ochii celor care îşi caută un loc de muncă, spun specialiştii. Luând decizii pozitive legate de sănătatea, starea de bine şi concediile angajaților, angajatorii pun pe primul loc oamenii. Acest fapt poate să fie considerat o investiţie, pentru că ajută la impulsionarea sentimentului de loialitate.
În ceea ce priveşte beneficiile dedicate angajaţilor, se prefigurează câteva tendinţe:
Din cauza crizei, mulți angajați se tem de o recesiune și au temeri legate de situația lor financiară. Factorii de stres socio-economici, politici, financiari pot avea un impact semnificativ asupra productivităţii şi performanţelor la locul de muncă ale angajaţilor, iar aceştia caută modalităţi de a se pregăti pentru situaţii mai dificile. Angajatorii pot oferi drept beneficii programe de wellness financiar, respectiv cu sfaturi practice despre administrarea banilor, economisire și metode de consum.
Potrivit mai multor statistici realizate anul trecut, sindromul burnout, adică starea de epuizare fizică, psihică È™i mintală se numără printre provocările cele mai mari cu care se confruntă angajaÅ£ii, stresul fiind principala cauză. Angajatorii le pot oferi salariaÈ›ilor drept beneficii programe È™i soluÈ›ii de wellness prin care poate fi combătut stresul.Â
Definiția termenului de familie continua să evolueze. Din acest motiv, pot fi oferite diverse servicii și asigurări pentru celelalte ființe considerate membri ai familiei, inclusiv pentru animalele de companie. Vizitele la veterinar pot fi costisitoare, deci, un astfel de beneficiu ar putea veni în completarea celui de wellness financiar.
Practic, peste noapte, lumea asigurărilor și a serviciilor medicale a făcut o schimbare uriașă pentru a putea activa într-un mediu virtual. În prezent, dacă oamenii au nevoie de un consult medical, se pot folosi de tehnologie. În martie, a fost aprobată o hotărâre de guvern în scopul asigurării accesului la servicii medicale în condiții de siguranță pentru medici și pacienți, prin limitarea deplasărilor și interacțiunii sociale. Astfel, nu numai că pot fi acordate consultații la distanță, prin orice mijloace de comunicare, dar şi documentele, inclusiv reţetele medicale pot fi transmise pacientului în format electronic. Telemedicina nu este o idee nouă, însă, abia de curând atât pacienţii, cât şi medicii şi-au dat seama de beneficii. Angajații pot primi asigurări şi servicii medicale care au incluse în ofertă telemedicina, inclusiv în domeniul sănătăţii mintale.
Motivele pentru revizuirea ofertelor de beneficii sunt în prezent mai convingătoare decât înainte de criză. Angajații implicați și stimulaţi nu numai că vor fi mai fericiți și mai sănătoși, dar tind să-şi îmbunătățească productivitatea și capacitatea de inovare, să ofere rezultate mai bune, să rămână cu un angajator mai mult timp, să ofere clienților servicii mai bune și să atragă altele noi. O forță de muncă motivată se poate transforma într-un avantaj competitiv decisiv în mediul economic dur care va fi experimentat, cel mai probabil, în următorii câțiva ani, potrivit specialiştilor.
Sursa foto: Pexels.com