ARTICOLE

Interviul de angajare sau cum iti faci publicitate pozitiva

Interviul de angajare sau cum iti faci publicitate pozitiva

In cadrul unui interviu de angajare, atat candidatul, cat si compania, se promoveaza. Atunci cand mergi la un interviu de angajare si soliciti un job, trebuie sa stii sa iti creezi o imagine care sa iti mareasca sansele de obtinere a postului. Aceasta imagine trebuie sa se reflecte in fiecare aspect pe care il prezinti recrutorului, in CV, in scrisoarea de intentie, in e-mail-uri sau conversatii telefonice si mai ales in felul in care decurge discutia la interviul de angajare.

Cea mai importanta ocazie de a prezenta ceea ce poti oferi companiei care are jobul vacant este interviul de angajare. Iti sugeram sa te promovezi, indiferent daca vorbesti de calitatile tale, de punctele slabe sau pui intrebari in legatura cu jobul. Inaintea unui interviu de angajare te vei pregati dandu-ti seama daca:

  • angajatorul are nevoie de cineva ca tine;
  • jobul sau compania angajatoare ti se potriveste.

Pentru a-ti testa imaginea inainte de aplicare si de obtinerea interviului de angajare poti ruga prietenii sau persoanele care sunt familiarizate cu procesul de recrutare sa iti vada CV-ul si scrisoarea de intentie. Avantajele sunt urmatoarele:

  • verifica punctele slabe ale CV-ului;
  • isi pot da seama daca abilitatile prezentate se potrivesc cu jobul pentru care vrei sa aplici;
  • iti pot da sugestii cu privire la scrisoarea de intentie.

Ca sa iti faci publicitate la interviul de angajare trebuie sa cunosti nevoile angajatorului (exprimate in cerintele jobului sau in planurile de dezvoltare ale companiei) si sa te prezinti ca solutie. Urmeaza cateva sugestii de comportament la interviul de angajare:

  • Alege cele mai relevante realizari de la joburile anterioare, subliniind calitatile demonstrate de acestea si legatura pe care o au cu jobul pentru care sustii interviul de angajare;
  • Chiar daca ti se cere sa iti prezinti punctele slabe, alege-le pe acelea care iti pun intr-o lumina favorabila calitatile: tendinta de a fi prea direct, de a spune lucrurilor pe nume subliniaza de fapt o calitate;
  • Fereste-te de sloganuri pe care recrutorul e posibil sa le fi auzit si la altii si prezinta-te intr-o maniera onesta;
  • Identifica atent intrebarile care il determina pe angajator sa afle care sunt nevoile tale si astfel sa iti poata faca o oferta buna;
  • Atitudinea corecta este de a te interesa la interviul de angajare de sarcinile pe care le vei avea de indeplinit, de dificultatile cu care s-a confruntat persoana dinaintea ta la jobul respectiv si de implicatiile lor asupra activitatii sale.

Chiar daca interviul de angajare s-a incheiat si tu ai obtinut jobul, trebuie sa stii sa te “vinzi” in continuare si sa te asiguri ca raspunzi in mod constant nevoilor companiei. Aceasta tactica iti mareste sansele de a obtine o promovare.