“Buna ziua, ati aplicat la postul de...”, iata telefonul pe care il asteptai de ceva vreme.
CV-ul tau a fost citit si luat in considerare, iar acum te pregatesti pentru un posibil
interviu telefonic. Tocmai raspunzi zambind ca da, ai aplicat la un post de... si te asezi confortabil cu hartie si pix in mana, ca sa notezi detalii, cand esti intrebat: “Ce salariu doriti?”
In acest moment ai realizat ca persoana din partea cealalta a telefonului nu s-a prezentat, nu a spus ce companie reprezinta si tu nu mai esti sigur la cate anunturi de joburi de acelasi tip ai trimis
CV-ul. Respira adanc si nu intreba uimit “Poftim?”, cum poate ar fi firesc. Atenueaza socul intrebarii cu alte cateva replici:
- Imi cer scuze, nu am inteles din partea carei companii ma sunati.
- Este vorba despre jobul x, unde se solicita o experienta de y ani si studii de profil? (te asiguri ca este postul pe care l-ai avut in vizor)
- In mod normal nu pot inainta o cifra fara sa cunosc mai multe detalii despre tipul jobului si al companiei.
- Care este bugetul dumneavoastra pentru acest loc de munca?
- Salariul pe care l-as solicita acum, telefonic, este negociabil?
- Doresc sa stabilesc o intalnire cu managerul de resurse umane pentru a afla mai multe detalii despre post inainte de a spune ce salariu cer.
- Pentru experienta si pregatirea mea, avand in vedere si compania angajatoare, salariul meu este cuprins intre x si y lei net/euro net. As prefera insa si o intalnire fata in fata cu managerul de resurse umane, pentru o eventuala negociere.
Toate acestea abordari denota bun simt din partea ta, lucru care ar trebui apreciat de catre intelocutor. In functie de preferintele tale, poti incerca sa continui discutia. In acelasi timp, te poti intreba daca angajatorul nu cumva face o lista eliminatorie in functie de salariul pe care il soliciti si nu in functie de competentele candidatilor. Si, in acest caz, merita sa ai un job intr-o astfel de organizatie?
Unele abordari ale angajatorilor frizeaza limita bunului simt, in conditiile in care roata s-a intors si cererea de
locuri de munca este mai mare decat oferta. Totusi, o companie serioasa care face recrutari gandeste pe termen lung si nu isi alege angajatii doar prin prisma unor cheltuieli mai reduse cu salariul in prezent, lucru care nu garanteaza buni specialisti. Pe termen lung, astfel de economii pot deveni costisitoare deoarece vor necesita noi recrutari.
Interviul telefonic reprezinta un punct crucial in procesul de angajare. Chiar daca tu esti foarte atent la ceea ce spui, in acelasi timp poti evalua recrutorul, prin intrebarile pe care ti le pune si, implicit, organizatia. Vorbeste politicos, insa analizeaza cu grija orice oferta de job inainte de a o accepta. Succes!