Esti convinsa ca daca muncesti foarte mult vei obtine succesul profesional, nu-i asa? Nu si daca la serviciu esti egoista, neatenta fata de colegi si dezodonata. Sa te faci placuta celor din jur este una dintre cele mai importante metode prin care poti obtine succesul.
Intimitatea este un privilegiu greu de dobandit, asa ca trebuie respectata. O regula elementara de politete este sa bati la usa unui birou inainte de a intra si sa-i ceri scuze persoanei pe care o deranjezi. Nu zabovi la povesti intr-o incapere unde toti incearca sa lucreze, nu citi hartiile de pe biroul colegilor si nu cauta numere de telefon in agenda altcuiva, fara a cere permisiunea.
Cum trebuie sa procedezi:
La telefon:
Daca ai sunat un coleg si acesta nu este disponibil, nu-i impovara asistenta cu mesaje detaliate. Fii concisa. Mesajul trebuie sa contina numele tau, numarul de telefon si problema pentru care ai sunat, mentionand caracterul de urgenta al acestuia. Apoi asteapta sa fii cautata.
La copiator:
Daca ai de facut 50 de copii ale unui document de patru pagini, iar langa tine asteapta un coleg care are nevoie de o singura copie, cedeaza-i randul.
In hol:
Nu este politicos sa intrerupi o discutie intre doi colegi sau si mai grav intre un coleg si seful vostru decat daca este absolut necesar. In cazul in care doresti cu tot dinadinsul sa participi la discutie, asigura-te ca esti bine venita si ai grija sa nu ignori sau sa excluzi pe cineva deja prezent.
Daca la tine acasa esti o mamica a curateniei, pastreaza-ti bunele deprinderi si la locul de munca.
Pe birou:
Se spune ca felul in care arata biroul unei persoane tradeaza anumite trasaturi de caracter ale acesteia. Chiar daca esti obosita la sfarsitul unei zile de munca, nu lasa pe birou pahare nespalate si resturi de mancare. Arunca-le sau pune-le in frigider, astfel biroul tau se va transforma intr-un imens cos de gunoi.
Citeste continuarea pe : copilul.ro