1. Anumite aptitudini pot mai degraba sa dauneze carierei tale decat sa o ajute.
Moderatia este importanta, mai ales cand se aplica vietii profesionale. Fara un echilibru, anumite aptitudini pot mai degraba sa dauneze carierei tale decat sa o ajute.
In loc sa iti umpli CV-ul cu o prezentare stufoasa, examineaza lista de aptitudini pe care ai folosit-o la ultimele experiente de job. Refa lista de aptitudini astfel incat sa te promovezi inca din CV intr-un mod cat mai bun pentru a obtine jobul. In plus, odata ce ai obtinut un interviu de angajare, este necesar sa stii ce aptitudini sa subliniezi in fata angajatorului astfel incat sa il convingi ca este in beneficiul companiei sa iti ofere tie jobul.
2. Care sunt aptitudinile care pot dauna si cum poti actiona astfel incat sa nu cazi in extreme
Alege sa iti pui in practica aptitudinile cu moderatie, astfel incat sa fie apreciate si sa nu cazi in extremele prin care iti daunezi carierei. Sectiunea de aptitudini din cadrul unui CV este adesea neglijata, desi are o mare importanta pentru a obtine un interviu de angajare. Pentru a completa aptitudinile din CV intr-un mod cat mai avantajos pentru tine este indicat sa stii ce inseamna acestea si ce cuvinte cheie sa folosesti:
1. Aptitudinea de a face mai multe lucruri in acelasi timp
Jonglarea cu mai multe activitati in acelasi timp – ascultarea unei conferinte, scrierea unui raspuns la un e-mail si compunerea unei schite de proiect pentru managerul tau – reprezinta o capacitate pe care fiecare om din campul muncii si-ar dori-o. Insa, in realitate, sa faci mai multe lucruri in acelasi timp nu este prea eficient. Exista riscuri foarte mari sa faci greseli si, la final, sa nu fi realizat niciuna dintre sarcini corect. Calitatea muncii tale are de suferit si, implicit, cariera ta.
2. Simt etic excesiv in munca
Pentru unii, orele suplimentare sunt un semn al implicarii si eficientei la job. Insa, de cele mai multe ori, aceste ore in plus nu sunt concretizate in productivitate. In timp ce statul peste program in unele momente este necesar, sa iti faci un obicei din asta poate fi un semn ca nu esti in stare sa iti prioritizezi sarcinile, sa delegi proiectele sau, pur si simplu, nu stii sa muncesti eficient. In plus, orele suplimentare pot conduce foarte usor la oboseala si la greseli facute din pricina acesteia.
3. “Pot sa fac”
Orice companie isi doreste angajati care sa nu se dea inapoi in fata problemelor. Insa nu ajunge doar vointa sau curajul, ci este necesar sa si poti face, nu numai sa spui acest lucru. Daca faci promisiuni pe care nu le poti indeplini, pe termen lung nu vei mai fi apreciat pentru entuziasmul si curajul tau, ci vei fi privit cu suspiciune, lucru ce iti dauneaza in cariera.
4. Priceperea de a fi vizibil
Sa te asiguri ca managerul tau este constient de contributiile tale la job este important, insa evita sa iti construiesti imaginea pe spatele colegilor sau sa insisti foarte mult sa te afisezi cu actiunile pe care le faci.
5. O foarte buna aptitudine tehnica
Fie ca esti contabil, functionar sau IT-ist, este necesar sa fii familiarizat cu aspectele jobului tau care tin de tehnica. Insa succesul unui job si al unei cariere inseamna mai mult decat aptitudini tehnice. Iti vei face un deserviciu daca te concentrezi doar asupra partii tehnice, mai ales ca aptitudinile precum comunicarea si creativitatea sunt din ce in ce mai solicitate, indiferent de job.
sursa foto: www. pixabay.com