Locul de munca a devenit ca o a doua casa pentru tine, ocupandu-ti aproximativ 80-90% din zi? Daca programul de lucru tinde sa se prelungeasca constant, desi sarcinile tale nu s-au inmultit, este timpul sa iei masuri pentru o mai buna eficientizare a timpului si crestere a productivitatii muncii!
Iata cateva secrete care te ajuta sa-ti termini treaba la timp si sa nu mai intri in categoria nefericita a angajatilor care stau peste program!
In timp ce iti bei cafeaua dimineata, acasa sau la serviciu, ia o foaie si un pix si planifica-ti ziua de lucru, cu toate activitatile pe care le ai de facut. Planifica totul in functie de urgente si deadline-uri, dar si de alte sedinte sau intalniri programate.
Noteaza-le pe hartie sau in agenda electronica si aranjeaza-le cat mai realist cu putinta in program, astfel incat sa nu se "incalece" unele peste altele si sa realizezi la birou ca nu ai timp de aproape nimic. Incearca sa respecti cat mai precis planificarea facuta la inceputul zilei!
Primele ore ale zilei sunt considerate cele mai productive. Creierul este mai odihnit si functioneaza mai bine dimineata, ceea ce iti ofera o putere mai mare de concentrare si atentie pentru realizarea sarcinilor dificile. Spre sfarsitul zilei, cand se acumuleaza oboseala, nu mai dai randament la fel de mare ca la inceputul zilei.
Asigura-te ca spatiul in care lucrezi este cat mai practic. Este important sa ai in s toate lucrurile de care ai nevoie in spatiul de lucru, pentru a nu pierde timp pretios cautandu-le sau umbland prin cladire dupa ele.
Organizeaza-ti biroul, dotandu-l cu tot ce ai nevoie pentru realizarea cu succes a muncii tale - telefoane, pixuri, hartii, imprimanta, laptop, incarcatoare, stampile etc.
Citeste continuarea pe : copilul.ro