ARTICOLE

Cinci aspecte necesare pentru bunastarea la locul de munca

Cinci aspecte necesare pentru bunastarea la locul de munca

Atmosfera la locul de munca este, in mod clar, unul dintre criteriile principale atunci cand vine vorba despre angajarea intr-o companie, dar si despre a ramane alaturi de echipa mai multi ani. Pentru majoritatea angajatilor si managerilor, calitatea vietii la locul de munca este esentiala pentru eficienta si productivitatea echipei. Iata mai jos cum sa creezi un mediu de munca placut, pentru a gestiona mai bine eventualele situatii stresante si pentru a spori productivitatea echipei.

O buna comunicare cu angajatii 

Unul dintre elementele esentiale pentru starea de bine la locul de munca este comunicarea. Aceasta trebuie sa fie clara, precisa si bine controlata, pentru a crea o atmosfera de incredere si a limita discutiile minore, asa-numitele barfe. Acestea apar inevitabil la orice loc de munca, dar pot fi limitate si impiedicate sa implice subiecti prea sensibili. Ori de cate ori are loc o schimbare, precum noi angajari, promovari, achizitii si servicii in companie, dar si reduceri de personal, comunica rapid aceste informatii angajatilor, de exemplu, pe intranet. Acest lucru va ajuta la mentinerea unei bune imagini a companiei, angajatii vor avea incredere in management, iar atmosfera de lucru va fi imbunatatita. Nu este suficient sa comunici, ci si sa fii transparent atunci cand faci publice informatiile, pentru a nu lasa loc pentru interpretare.

Luarea unor pauze regulate

Chiar daca uneori este dificil sa faci pauze, din cauza volumului de munca sau chiar pentru ca „nimeni nu le ia”, este totusi necesar ca acestea sa fie stabilite regulat, pentru a oferi angajatilor posibilitatea de a se destinde, ajutandu-i astfel sa ramana productivi pe tot parcursul zilei. Fie ca este vorba despre cafea sau pranz, este important ca angajatii sa poata sa discute subiecte non-business cu colegii, dar si sa ia o portie de aer proaspat. Nu numai pauzele din timpul zilei de lucru sunt importante, ci si concediile distribuite uniform pe tot parcursul anului. De exemplu, daca iei in considerare zilele libere din 2021 din care multe au cazut in cursul saptamanii, rezulta niste minivacante, de care angajatii pot profita, alaturi de concediul de odihna legal, pentru a lua o pauza necesara pentru limitarea acumularii oboselii. Aceste perioade mai scurte sau mai lungi de odihna sunt o ocazie de a scapa de o atmosfera de lucru uneori stresanta, de a-ti aloca timp pentru tine si de a reveni la munca mai calm si mai eficient.

Amenajarea spatiului pentru birouri

Este important sa amenajezi spatiul in mod inteligent, astfel incat sa fie propice discutiilor. Favorizeaza spatiile deschise care reunesc echipe, dar permit si izolarea. Acest tip de aranjament contribuie la crearea unei atmosfere de lucru prietenoase. In afara de spatiul dedicat birourilor, daca este posibil, poti amenaja o camera pentru pauze, pentru a le oferi angajatilor posibilitatea de a se relaxa putin, a se intalni si a discuta. 

Atentia la angajati si accesibilitatea

O atmosfera de lucru buna se bazeaza in principal pe management si departamentul de resurse umane, care are rolul de a avea grija de angajati si de a se asigura ca acestia lucreaza intr-un mediu de lucru placut si motivant. Frecvent, departamentul de resurse umane este coplesit de sarcini administrative mici, in detrimentul aspectului “uman” al postului. Cu toate acestea, este necesar sa faci o prioritate din discutiile cu angajatii, pentru a identifica motivele unei atmosfere proaste la locul de munca, ce pot fi variate, de la lipsa motivatiei la management abuziv si motive personale. In fiecare saptamana, managerii ar trebui sa isi aloce timp pentru a se deplasa prin birouri si a se interesa de potentiale probleme, aratand astfel ca sunt accesibili. 

Crearea de valori si instruirea sefilor de departamente

Bunastarea la locul de munca tine si de manageri. Unii dintre ei pot crea uneori o atmosfera de lucru toxica, prin stilul lor de a gestiona activitatea. Deoarece nu toata lumea se naste lider, este important ca managerii sa fie instruiti in acest sens, sa cunoasca practicile si valorile specifice companiei, pentru a asigura un stil de conducere etic, ce promoveaza bunastarea la locul de munca. Nu in ultimul rand, este important sa recrutezi persoane care adera la valorile companiei, pentru a crea o comunitate reala si un mediu de lucru stimulator. 

 

Fericirea la locul de munca este un element crucial in afaceri: angajatii fericiti sunt de pana la 12 ori mai productivi si mai mult de jumatate dintre ei sunt mai motivati atunci cand angajatorul ia in considerare acest aspect. Prin urmare, este important sa implementezi sfaturile de mai sus, astfel incat toata lumea sa fie multumita de situatia profesionala si sa se poata simti bine la locul de munca.

 

Sursa foto: Pexels