ARTICOLE

Cum sa fii cat mai productiv atunci cand lucrezi de acasa

Cum sa fii cat mai productiv atunci cand lucrezi de acasa

Atunci când îți desfășori activitatea profesională în propria locuință, ca să fii cât mai productiv, este necesar să respecți anumite măsuri și să ții cont de unele aspecte, astfel încât programul tău să fie unul eficient. Iată cum te-ai putea organiza atunci când lucrezi de acasă.

Asigură-te că ai tot confortul necesar

Atunci când lucrezi de acasă, trebuie să ai tot confortul necesar ca să îți desfășori activitatea așa cum trebuie. De exemplu, pe timpul iernii, îți dorești ca în camera în care ai biroul temperatura să fie una optimă. Ca să ai parte de confort termic, ai nevoie de un sistem de încălzire eficient. Drept urmare, poți apela la o variantă modernă, eficientă, cu un design special, precum un termosemineu. De asemenea, pe timpul verii, o să-ți prindă bine un aparat de aer condiționat.

 

Pe de altă parte, este important să ai parte de suficientă lumină, atât de cea naturală, dar și de cea artificială. De aceea, ai putea să îți instalezi un sistem de iluminat inteligent, ca să poți programa intensitatea luminii așa cum îți dorești, astfel încât să nu obosești sau să te doară ochii.

Dormi suficient de mult

Chiar dacă lucrezi de acasă, asta nu înseamnă că trebuie să pierzi nopțile ori să te trezești cu cinci minute înainte să începi programul. Odihnește-te cel puțin șapte ore, conform specialiștilor, pentru că starea ta de spirit este influențată de numărul de ore de somn. De asemenea, dacă te odihnești suficient, nu vei mai fi stresat sau obosit, iar productivitatea nu îți va fi afectată. Drept urmare, indicat ar fi să îți stabilești o oră la care să te trezești și să îți respecți rutina.

Nu îmbina viața personală cu cea profesională

De asemenea, nu îmbina viața personală cu cea profesională. Mai precis, în timpul programului de lucru ar trebui să te concentrezi doar la task-urile pe care le ai de făcut, fără să faci alte activități în paralel, precum cele casnice. Totuși, depinde și de volumul tău de muncă. Pot exista zile în care poți să tragi tare și să termini totul mai repede, ca să ai mai mult timp liber pentru tine.

 

Pe de altă parte, dacă vei face mai multe activități simultan, s-ar putea să te supraaglomerezi, iar rezultatul să fie unul nesatisfăcător. Așadar, în fiecare zi de muncă așază-te la birou și concentrează-te corespunzător.

Nu uita să iei pauze

Deși îți desfășori activitatea profesională de acasă, asta nu înseamnă că nu trebuie să mai iei o pauză din când în când, ca să te relaxezi sau să te dezmorțești. Contează pentru starea ta de spirit și pentru organismul tău să ieși la aer curat sau să iei contactul cu lumina naturală.

 

De asemenea, nu uita să mănânci, deci vezi când poți să iei prânzul sau câte o gustare. Pe de altă parte, ai putea să ieși să te plimbi cinci minute prin cartier sau să asculți muzică, ca să îți încarci bateriile și să fii cât mai productiv în sarcinile de la job.

 

Pe lângă aceste sfaturi, nu uita să iei lucrurile pas cu pas, în funcție de prioritatea acestora. De asemenea, trezește-te la o oră fixă, zilnic, ca să îți obișnuiești corpul cu un anumit stil de viață. Fă-ți o listă cu sarcinile profesionale pe care le-ai de făcut. Ia pauze, relaxează-te, respectă mesele zilei și evită să faci mai multe lucruri în același timp. Asigură-te că spațiul de muncă este cel potrivit și că ai parte de confortul necesar ca să îți desfășori activitatea în mod corespunzător.

 

Sursă foto: Shutterstock.com