ARTICOLE

Esti talentat, dar esti si eficient la job?

Esti talentat, dar esti si eficient la job?

Te consideri un profesionist in domeniul in care ti-ai construit cariera si iti place ceea ce faci. Insa esti eficient la job? A folosi zi de zi in cariera abilitatile si ceea ce ai invatat teoretic in facultate nu inseamna mereu o eficienta crescuta. De multe ori este nevoie sa incalci reguli pentru a inova ceea ce faci la job si implicit cariera ta.

Talentat vs eficient

O cariera se construieste incepand cu o baza teoretica, care iti permite sa fii bun in ceea ce faci. Insa practica te invata ca un job de zi cu zi necesita mai mult decat competente teoretica si talent. Aptitudinile transferabile si gradul de implicare la job fac din tine o persoana eficienta, ceea ce inseamna mai multe decat a fi talentat in domeniu.

Pentru o mai buna eficienta la job trebuie sa:

  • ai o viziune de ansamblu a domeniului si cu atat mai mult a carierei tale;
  • intelegi felul in care proiectele unui departament afecteaza organizatia in totalitate;
  • fii capabil sa rezolvi implicatiile mai mari ale unei probleme decat doar o sarcina de job.

Eficienta este mult mai importanta de la un anumit nivel de cariera si un anume job. Pentru a fi mai eficient la job, iata cateva ponturi:

  • exprima-ti curiozitatea cand cineva spune ceva care iti pare gresit;
  • asculta la job, de cele mai multe ori este mai eficient decat sa vorbesti;
  • vorbeste, pentru a intelege si a fi inteles;
  • atunci cand vrei sa iti promovezi o idee, nu da prea multe detalii. Etaleaza aceste detalii celor de la job care sunt direct interesati;
  • fii clar in ceea ce spui si faci pentru a dezvolta un proiect si implicit propria cariera;
  • alege-ti “armele” - recunoaste cand ceva la job este important si nu negocia asupra acelui aspect;

In orice job, teoria se combina cu practica, iar pentru a reusi sa ajungi de la stadiul de cunoscator la cel de profesionist eficient este nevoie de perseverenta si de concentrare asupra a ceea ce faci. Fa pasii corecti in cariera ta, pentru a fi sigur de eficienta muncii si de recunoasterea externa de la job, a colegilor, partenerilor sau sefilor. Iti vei construi astfel cariera pe baze solide, iar succesul la job nu va intarzia sa apara!