1. Te gandesti sa iti schimbi locul de munca?
Daca ai ajuns in punctul in care crezi ca o schimbare de job este solutia pentru problemele de la actualul loc de munca, atunci poate a sosit momentul sa iti actualizezi CV-ul si sa urmaresti mai indeaproape ofertele de munca.
Citeste, informeaza-te, fii curios cu cat mai multe aspecte care tin de profesia ta. Fii mereu la curent cu miscarile din piata muncii in domeniul tau de interes.
2. Ce intrebari sa iti pui inainte de o noua angajare?
Indoiala este apanajul oamenilor intelepti, asa ca raspunde-ti sincer la niste intrebari inainte de o noua angajare:
a. Cand am avut ultima data o zi buna la munca?
Scopul acestei intrebari nu este sa te simti mai deprimat decat esti deja, ci tocmai sa te incurajeze sa vezi partea buna din viata ta profesionala.
Chiar daca intreaga zi la job nu a fost minunata, poate ca a existat cel putin o sarcina de munca pe care ai facut-o cu placere. Ce anume ti-a placut? Ce a fost bine in legatura cu aceasta parte din munca ta? Cine a mai fost implicat?
Gandeste-te la aceste lucruri inca 2 zile la rand si apoi gandeste-te cum poti sa experimentezi mai des lucrurile care iti fac placere si care se rezuma la sarcinile de la job. Poate, dupa ceva timp, iti vei da seama ca vrei sa discuti cu managerul direct si sa iti exprimi dorinta de a face mai multe lucruri cu placerea si siguranta pe care ti-o dau abilitatile si experienta.
b. Cum s-a schimbat rolul meu de cand m-am angajat la aceasta companie?
Ce activitati te scot din minti? Gandeste-te la momentele in care ti-ai spus ca daca nu ar fi acele aspecte, jobul tau ar fi in regula. Cum poti elimina sau reduce aceste activitati in viitor? Exista vreo sansa sa le delegi?
c. Ce s-a schimbat in viata mea de cand am inceput acest job?
Poate tu esti acela care s-a schimbat si nu locul de munca. Este normal ca lucrurile pe care le-ai considerat importante in trecut sa nu mai fie la fel acum. Evenimentele majore din viata precum intemeierea unei familii sau achizitionarea unei case iti pot schimba perspectiva.
In ce fel valorile tale personale din prezent se potrivesc cu veniturile tale si cu valorile organizatiei pentru care muncesti?
d. Ce cred despre managerul meu/colegii mei?
Studiile arata ca oamenii isi parasesc managerii, nu organizatiile. Cat timp nu iti poti schimba managerul, gandeste-te la ce poti face TU ca lucrurile sa mearga mai bine.
e. Ce trebuie sa se schimbe?
Gandeste-te in felul urmator: Daca as conduce eu aceasta companie... Care dintre ideile discutate cu colegii in pauza de pranz sau dintre cele vehiculate in fata prietenilor sunt benefice atat tie, cat si organizatiei? Acestea sunt genul de sugestii pe care orice manager bun ar vrea sa le auda.
f. Ce oportunitati de dezvoltare personala am la actualul job?
Ce abilitati vrei sa folosesti mai des? Ce noi cunostinte vrei sa asimilezi? Ai putea sa te muti intr-un alt departament mai degraba decat sa iti cauti un nou loc de munca? Din nou, toate aceste lucruri ar putea fi discutate cu managerul tau.
Uneori, schimbarile mici pot determina diferente mari. Oricum ar fi, daca raspunsurile la aceste intrebari nu te satisfac, atunci este cazul sa iti cauti un nou job in care sa te dezvolti si, totodata, sa fii apreciat din punct de vedere profesional. Incepe cu o cautare de locuri de munca si o alerta pe e-mail. Succes!
Sursa foto: www.freepik.com