< Inapoi la Stiri

Despre stiinta de a comunica

Postat de Myjob la data de 5 ianuarie 2007

Incercarea de a trata subiectul comunicarii intr-un articol de analiza este pe cat de temerara, pe atat de nesabuita. Sa nu uitam ca acest subiect este tratat in cadrul programelor de studii aprofundate / master, ca aproape in fiecare tara cu un invatamant dezvoltat stiinta comunicarii este deja o disciplina distincta, ca firmele de training au elaborat programe cu tema comunicarii etc. Si toate acestea, in conditiile in care, de cele mai multe ori, in practica, diferenta intre o comunicare eficienta si una deficitara consta in ¿bunul simt¿..

Specialistii in stiintele comunicarii ii spun ¿empatie¿ ¿ capacitatea de a te pozitiona in ¿pielea¿ celuilalt pentru deplina constientizare a consecintelor mesajului transmis. La urma urmei, aceasta este diferenta intre transmiterea unui mesaj si influentare... si cati dintre noi comunica fara a dori influentarea celorlalti? Intrebari de genul: Ce? Cand? Cum? Cui? etc. sunt printre primele studiate in cadrul stiintelor comunicarii. Ce nu se studiaza aproape deloc este intrebarea: ¿Si ce daca?¿.

¿Si ce daca¿... trasmit mesajul interlocutorului? Care va fi impactul asupra lui? Care va fi schimbarea comportamentala a acestuia? ¿ sunt intrebari ale caror raspunsuri fac diferenta. Sunt insa intrebari la care, din nefericire, nu se poate raspunde decat prin empatie si prin debarasarea de paradigme.

Dar care sunt paradigmele comunicarii? Fara a avea pretentia unei tratari exhaustive, voi enumera cateva dintre cele mai frecvent intalnite paradigme prin prisma impactului negativ pe care il au asupra eficientei comunicarii.

¿ Unicul lucru necesar pentru reusita comunicarii este un mesaj clar. O expunere limpede si corecta ar trebui sa convinga interlocutorul abordat.
Este necesar sa analizati interlocutorul atunci cand concepeti mesajul, pentru a afla daca este sustinator sau ostil. Incercati sa aflati cat mai multe date despre interlocutor. Puneti-va pentru cateva clipe in locul lui si imaginati-va ce ati simti si cum ati actiona in aceasta postura.

¿ Pentru a-i influenta pe oameni, este indeajuns sa te bazezi pe date statistice.
Multe persoane considera ca unica modalitate de a-i conduce pe ceilalti este folosirea informatiilor de ordin numeric sau statistic. Exista situatii si tipuri de interlocutori care nu impun utilizarea acestor date iar in cazurile in care aceste date sunt necesare, sustineti cifrele reci cu exemple concrete, scenarii ipotetice, studii de caz, marturii ale specialistilor etc.

¿ Argumentatia logica, perfecta, va reusi oricand sa convinga un interlocutor.

Citeste continuarea articolului

Pastrati-va calmul cand sunteti sunat pentru interviu

V-ati gasit pana acum in situatia in care a trebuit sa mergeti la un interviu si sa nu stiti cu cine va intalniti? Pentru a nu va confrunta cu astfel de situatii sau cu altele asemanatoare MyJob va sfatuieste sa cereti un minim de detalii chiar atunci cand sunteti contactat pentru interviu.

1. Cereti detalii despre persoana care va sustine interviul
Aflati cum se numeste si care este pozitia exacta in cadrul companiei. Aveti nevoie de aceste informatii pentru cazul in care vreti sa luati legatura cu compania pentru a amana interviul sau pentru a va anunta prezenta la interviu. Veti vrea sa spuneti: ¿Sunt Ana Popescu, am venti sa sustin un interviu cu doamna director de resurse umane Dana Ionescu¿

2. Date de contact, date de contact, date de contact
Daca persoana care va programeaza la interviu nu va ofera din proprie initiativa date de contact cereti-le dumneavoastra. Ganditi-va ca riscati sa intarziati la un interviu si nu puteti suna pentru detalii si ajutor la compania la care trebuie sa ajungeti.

Citeste continuarea articolului

Contact

Va rugam, nu ezitati sa ne contactati!

Pentru parteneriate:
0743 049 958

Tel: 021 20 95 638
Adresa: Bd. Pierre de Coubertin nr. 3-5, Office Building, etaj 3, Sectiunea 1, Sector 2, Bucuresti