ERP Analyst

Telekom Romania Mobile Communications S.A.

27-03-2015 | EXPIRA LA 26-04-2015

Job expirat

RESPONSABILITATI

1. Analyze the business requirements specification in order to find out proper solution for implementation/customization/upgrade/integration in the company’s ERP Applications;

2. Define the data & operational flow, based on the business requirements and ERP Applications functionalities and according with these, define the operational procedures in order to assure proper implementation of Company projects;

3. Implement ERP Applications in order to be compliant with Company business processes;

4. Administrate the user access, reference data and check of the operations data consistency in order to provide a reliable environment for ERP applications;

5. Test new features in order to assure that the business requirements are met and the complete compatibility of the new ERP Applications features with other applications in place;

6. Provide first level of support for the users in order to assure the correct and efficient usage of the ERP Applications;

7. Resolve in timely manner the complaints reported in the dedicated application from the users and provide feed-back as to minimize business disruption caused by ERP applications problems;

8. Create/update the documentation for the modifications/developments of existing/new ERP Applications features in order to comply with the office/department policy, procedures and processes.

9. Define the reports & statistics scripts, exports-imports the figures and formats them;

10. Define and manage the internal products codes in ERP AN/GS1 standard;


CERINTE

University Degree (Technical/Economical) ;
At least 2 years’ experience in the related field (telecom and ERP experience represents an advantage);
Knowledge of applications development, using SQL Server;
Knowledge of ERP Administration - advanced;
Knowledge of at least 2 areas of ERP/SAP : Financial and Sales;
Economical knowledge – medium;
Knowledge of working with MS Office (Word/ Excel / Access) –advanced;
English language (both written and spoken) – advanced;
Enthusiasm, positive attitude, integrity, cooperation, communication, learning ability.


DESCRIEREA FIRMEI

Telekom Romania este un brand de telecomunicaţii nou și dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, simplificate și personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu peste 10 de milioane de contracte de servicii.

Prin cei doi operatori, Telekom Romania Mobile Communications şi Telekom Romania Communications, Telekom Romania oferă servicii integrate de telecomunicații, astfel încât clienţii să beneficieze de o experiență completă şi plină de satisfacţii: servicii de voce și date mobile 3G și 4G mobile, telefonie fixă tradițională, internet de mare viteză și televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV precum și conținut de înaltă calitate și exclusivități. Pentru clienţii business, noul brand este promisiunea unor soluții IT & C la cheie, care să sprijine companiile să devină mai competitive și mai agile.

Telekom Romania este un brand din familia Deutsche Telekom, prezent în 51 de țări de pe cinci continente, cu peste 143 de milioane de clienţi de telefonie mobilă, 31 de milioane de clienţi de servicii fixe şi peste 17 milioane de linii de broadband din întreaga lume. Brandul este prezent pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al COSMOTE România și Romtelecom.