Expert Statistician - Segment Business

Telekom Romania Communications S.A.

07-10-2014 | EXPIRA LA 06-11-2014

Job expirat

RESPONSABILITATI

SCOP: Indeplinirea activitatilor de analiza necesare pentru determinarea trendurilor consumatorilor B2B fix si mobil si pentru identificarea potentialelor zone de risc si de oportunitate din baza de clienti, si dezvoltarea de modele analitice predictive si modele de segmentare a bazei de clienti B2B, contribuind astfel la dezvoltarea strategiei companiei si la atingerea obiectivelor de venituri si churn.

- Analizeaza procesele de business fix si mobil pentru a asigura deplina intelegere a mediului de process de business;
- Creaza si dezvolta modelul de date al colectiilor de date ORACLE - data marturi noi;
- Analizeaza procesele de business si arhitectura/ modelele de date din aplicatiile IT, pentru a asigurara replicarea variabilelor semnificative in marturile necesare in activitatea de data mining si business intelligence;
- Participa la sesiunile de creare / upgrade data marturi;
- Realizeaza cerinte de date catre IT/Datawarehouse;
- Realizeaza verificarea calitatii datelor furnizate de IT, atat in etapele de dezvoltare marturi (Data Quality) cat si in activitatea de productie, pe ciclu de facturare;
- Dezvolta analize statistice pe baza de clienti pentru segmentele fix si mobil,segmentul B2B, cu scopul de a identifica segmente, zone de oportunitati si potentiale zone de risc;
- Identifica comportamente de consum ale bazei de clienti, fix si mobil (segmentare, modelare, analize);
- Identifica tendintele de risc ale bazei de clienti, fix si mobil (segmentare neplata, modelare, analize) care au ca scop identificarea clientior cu potential de churn, pentru a sustine actiunile de reducere a churnului si minimizare a efectului negative a neplatii facturii;
- Dezvolta modele predictive in ceea ce priveste probabilitatea de churn, de neplata a facturii, de achizitie a unui serviciu de telefonie (cross sell) sau de crestere a valorii serviciilor telecom (up sell), in conformitate ce cerintele businessului;
- Actualizeaza sistemul automat de scorare atunci cand este cazul;
- Realizeaza activitati in cadrul procesul iterativ de analiza, pe baza caruia se genereaza ariile de indicatori de marketing necesari in activitatile de business din companie.


CERINTE

Studii:
- Studii superioare (Matematica, Cibernetica, Statistica, Economice).Experienţa în muncă:
- Minim 3 ani de experienta relevanta in domeniul analizei si programarii informatice (programare, analiza, dezvoltare si implementare de aplicatii informatice) – in special analiza de date;
- Cunostinte foarte bune de limbaje de programare baze de date, ORACLE / SQL;
- Experienta in domeniul statistic, de modelare in sistemul SAS Enterprise Miner sau SAS Base;
- Minim 2 ani de experienta relevanta in domeniul proceselor de business si/sau marketing.

Cunoştinţe, Aptitudini & Abilităţi:
- Bune abilitati de lucru in echipa;
- Orientare spre rezultate;
- Capacitate de analiza si sinteza ;
- Managementul mai multor task-uri simultan;
- Rezistenta la stres;
- Engleza – nivel avansat


DESCRIEREA FIRMEI

Telekom Romania este un brand de telecomunicaţii nou și dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, simplificate și personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu peste 10 de milioane de contracte de servicii.

Prin cei doi operatori, Telekom Romania Mobile Communications şi Telekom Romania Communications, Telekom Romania oferă servicii integrate de telecomunicații, astfel încât clienţii să beneficieze de o experiență completă şi plină de satisfacţii: servicii de voce și date mobile 3G și 4G mobile, telefonie fixă tradițională, internet de mare viteză și televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV precum și conținut de înaltă calitate și exclusivități. Pentru clienţii business, noul brand este promisiunea unor soluții IT & C la cheie, care să sprijine companiile să devină mai competitive și mai agile.

Telekom Romania este un brand din familia Deutsche Telekom, prezent în 51 de țări de pe cinci continente, cu peste 143 de milioane de clienţi de telefonie mobilă, 31 de milioane de clienţi de servicii fixe şi peste 17 milioane de linii de broadband din întreaga lume. Brandul este prezent pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al COSMOTE România și Romtelecom.