IT Applications Support

Banca Romaneasca

24-04-2014 | EXPIRA LA 24-05-2014

Job expirat

RESPONSABILITATI

* Day-by-day administration of the critical IT applications of the bank in order to ensure continuous functionality;
* Provide the second and the third level of support for the allocated applications;
* Configure, maintain and support the hardware and software related to the critical applications’ infrastructure (servers, storage, telecoms, etc.);
* Understand and master business and technical flows associated to the allocated applications;
* Perform system backup, recovery and security tasks;
* Setup, periodical testing and operation of disaster recovery solutions for the allocated critical applications’ machines;
* Ensure the communication between first level support, business users, system administrators, database administrators and software developers in order to deliver continuous operation of the applications;
* Develop and maintain documentation and procedures relating to the allocated applications.


CERINTE

Key Requirements



* Proven experience of more than 2 (two) years in the installation, support, administration and troubleshooting of Windows operating systems and/or a professional database system and/or other critical applications;
* Proven experience in networking configuration;
* Ability and capacity to explore and learn;
* Excellent troubleshooting, analytical, and problem solving skills;
* Strong planning and organizational skills allowing one to multi-task effectively;




Work Attitude/Aptitudes:



* Flexible and able to work in high stress situations and/or off business hours;
* Customer oriented approach;




Additional skills



* Excellent command of English language.
* Experience of working in a multi site environment;
* Prior experience in a 24/7 production environment;
* Banking field experience is considered a plus;
* Experience with Oracle/SQL database / MQ Series / WebSphere – considered a plus;
* UNIX/Linux knowledge - considered a plus.


DESCRIEREA FIRMEI

Cu o experienţă de 18 ani de activitate, Banca Românească oferă clienţilor săi o gamă largă de produse şi servicii pentru persoane fizice şi pentru corporaţii.

În octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est, Grupul National Bank of Greece (NBG), a achiziţionat pachetul majoritar la Banca Româneasca S.A., deţinând în prezent 89,070% din capitalul social al acesteia. Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) este un alt acţionar important, deţinând 10,209% din capitalul social al băncii.

Prin susţinerea financiară a grupului, capitalul Băncii Româneşti s-a majorat substanţial, ajungând în prezent la aproximativ 200 milioane Eur. Banca Românească dispune de o reţea naţională formată din 134 de sucursale, din care 36 sunt situate în Bucureşti şi 6 centre de afaceri.

Grupul NBG este cel mai mare grup financiar din Republica Elenă fiind fondat în anul 1841 şi listat la Bursa de Valori din Atena încă din anul 1880. Începând cu octombrie 1999 este listat şi la Bursa de Valori din New York. Grupul NBG deţine o poziţie dominantă pe piaţa serviciilor financiare din Grecia, cu peste 1000 unităţi bancare în ţară şi în străinatate şi un portofoliu de 10 milioane de clienţi.

În afara activităţilor bancare specifice, Grupul National Bank of Greece desfaşoară în România o serie de alte operaţiuni în diverse domenii financiare. Dintre companiile mai reprezentative aflate sub controlul National Bank of Greece în România se numără: NBG Securities Romania, Societatea de asigurare - reasigurare GARANTA, NBG Leasing IFN S.A şi NBG Factoring Romania.