ARTICOLE

Recunoasteti semnele demisiei in 8 pasi

Recunoasteti semnele demisiei in 8 pasi

In cazul angajatilor care isi dau demisia s-a constatat o scadere sau chiar o lipsa totala a motivatiei. Oamenii care nu mai vor sa munceasca, cei care nu gasesc implinire in ceea ce fac sunt primii care isi scriu cererea de demisie. Iata, in continuare, cativa pasi pe care trebuie sa-i urmati pentru a scadea numarul demisiilor din compania dvs. 

1. Analizati atmosfera din echipa

Diferentele mari de venituri si performante intre angajatii care lucreaza pe posturi similare duc la aparitia sentimentului de invidie in cadrul echipei. Astfel, o persoana talentata si cu idei surprinzatoare se poate trezi cu refuzuri din partea colegilor in ceea ce priveste implementarea ideilor sale. Persoana talentata va inregistra, cu timpul, performante mult mai slabe in activitatile sale, ca reactie la tratamentul la care este supus.

2. Cresteti aprecierea

Cu aceasta problema se confrunta cel mai des angajatii introvertiti si care nu se lauda cu performantele lor. Lipsa aprecierii din partea superiorilor si a colegilor vor duce, o data cu trecerea timpului, la performante mai slabe si la lipsa initiativei. Acesti angajati isi justifica comportamentul prin faptul ca angajatii extravertiti isi sustin cu verva calitatile, au un salariu mai mare si fac mult mai repede cariera.

3. Urmariti manifestarea arogantei

Unii angajati sau manageri isi sunt autosuficienti, iar cunostintele si deprinderile pe care le au le considera a fi singurele de care au nevoie. Acestia refuza informatiile, deprinderile si abilitatile pe care le-ar putea obtine in cadrul unor activitati de pregatire si formare continua si refuza sa participe la astfel de evenimente. Cand va confruntati cu astfel de persoane, ganditi-va bine la „surprizele” pe care vi le-ar putea crea mai tarziu si luati-va masurile de precautie.

4. Contribuiti la redobandirea motivarii

Daca aveti un potential angajat in perioada de proba si simtiti ca nu se implica suficient, alegeti sa incheiati socotelile cat mai repede cu acesta. Incercati, in schimb, sa cresteti nivelul de motivare la angajatii care au manifestat dorinta de a se implica. 

5. Analizati situatia

Din momentul in care ati preluat conducerea unui departament, acordati o atentie deosebita posibilitatii demisiei unor subalterni. Incercati sa discutati cu angajatii dvs., sa aflati ce-si doresc, invatati sa le recunoasteti activitatile si modurile de a reactiona la anumite lucruri. 

6. Discutati cu angajatul

Daca aveti o relatie sef-subaltern sincera si puteti discuta despre o posibila demisie, inseamna ca aveti suficienta incredere unul in celalalt. Analizati in mod obiectiv cauzele demisiei, incercati sa treceti prin toti pasii pentru a identifica solutii alternative, urmariti-va activitatea si posibilele erori care au dus la aceasta decizie a angajatului.

7. Solutionati problema

Incercati sa solutionati problema in functie de angajatul cu care aveti de-a face. Pentru angajatii dispusi sa treaca printr-o schimbare: stabiliti noi obiective, noi sarcini, noi responsabilitati etc. Urmariti-le performantele si laudati-i de fiecare data cand resusesc, dar si sustineti-i atunci cand nu se descurca. Pentru angajatii care nu vor o schimbare, prezentati-le consecintele: un alt post, cu importanta mai scazuta, sau chiar concedierea.

8. Luati din timp masuri pentru a preveni demisiile

Antrenati-va angajatii astfel incat sa fie cooperanti. Determinati-va profilul personal de motivare si folositi consecvent toate posibilitatile de a da frau liber creativitatii angajatilor.