ARTICOLE

5 strategii creative in recrutare

5 strategii creative in recrutare

Sa gasiti cei mai potriviti candidati este o munca laborioasa si poate dura destul de mult, chiar si intr-o piata in care, aparent, numarul specialistilor disponibili este mare. Tineti cont de cateva idei pentru o recrutare reusita in scurt timp.

  • Descoperiti motivatii si interese

Experienta de job, nivelul de studii si abilitatile nu trebuie sa fie singurele elemente in functie de care sa alegeti un candidat. Incercati sa aflati mai multe lucruri despre persoanele pe care le intervievati – ce le place, de ce au ales un astfel de domeniu, ce obiective au si asa mai departe. Aceste elemente „intangibile” pot defini cu adevarat candidatul perfect pentru compania dvs. mai mult decat abilitatile din CV.

  • Promovati anunturile in Social Media

Recrutarea prin intermediul retelelor de socializare devine o practica recomandata prin costurile reduse si accesul la candidatii pasivi. Tot mai multe persoane active utilizeaza astfel de metode pentru networking.

  • Creati directii specifice pe care candidatii trebuie sa le urmeze

Una dintre modalitatile prin care puteti sa „cerneti” aplicatiile nefondate este sa creati anumite criterii eliminatorii sau directii specifice pe care cel interesat de job trebuie sa le urmeze. Myjob va ofera urmatoarele posibilitati ca sa abordati o astfel de strategie:

  • optati pentru criterii de eligibilitate atunci cand publicati un anunt;
  • construiti un interviu online;
  • personalizati anuntul, astfel incat cei care vor sa aplice pot ajunge direct in site-ul dumneavoastra si de aici gestionati cum doriti directiile de urmat, spre exemplu solicitati un test.

Adaugati anunt ca sa vedeti cum functioneaza toate aceste optiuni.

  • Luati in considerare ideea unui anunt video

Daca vrei candidati deosebiti, fiti creativi atunci cand recrutati. Un anunt video este atractiv pentru cineva care pune pret pe cultura organizationala si pe seriozitate. Pe Myjob puteti sa incarcati anunt video si sa gestionati aplicatii bune. Totodata, va cresteti brandul de angajator.

  • Ce parere aveti despre interviurile de grup?

Un assesment center poate fi o optiune atunci cand vreti sa vedeti candidatii in actiune. Organizati un interviu de grup in care sa dati teste, sa porniti discutii si sa existe un observator detasat care sa noteze felul in care candidatii interactioneaza, cum colaboreaza sau intra in competitie etc.  Un astfel de format de interviu determina usor personalitatea fiecaruia – daca lucreaza mai bine pe cont propriu, in echipa, cat de rapid reactioneaza la provocari.