ARTICOLE

Cum sa atragi cei mai buni candidati, cu ajutorul tehnologiei

Cum sa atragi cei mai buni candidati, cu ajutorul tehnologiei

Sa scrii un anunt de angajare atractiv nu este suficient, daca acesta nu ajunge la persoanele care au nevoie de el. Pentru a atrage cei mai buni angajati trebuie sa faci mai mult decat atat. Profita de ajutorul pe care ti-l ofera motoarele de cautare, dar si de tehnologia pe care o ai deja la dispozitie: emailul fiind una dintre resursele la indemana.

Trimite anuntul prin e-mail

Unul dintre cele mai utile si rapide moduri de a face un anunt cunoscut este sa-l trimiti pe e-mail. Trimite-l persoanelor din companie, pentru a-l da mai departe cunoscutilor. Iar daca ai o baza de date cu persoane care au aplicat in trecut la anunturi de angajare similare, trimite anuntul si catre acestia. Poti fie sa scrii anuntul in mail, fie sa scrii o scurta introducere si sa dai link catre anuntul postat pe site-urile de specialitate, sau chiar pe site-ul companiei tale.

Profita de ajutorul retelelor de socializare

Retelele de socializare sunt perfecte pentru a face un anunt popular. Posteaza-l pe pagina ta de Facebook si distribuie apoi anuntul in grupuri speciale, care fac parte din domeniul in care activeaza compania, sau chiar in grupuri cu oferte pentru joburi. Un alt mod de a te folosi de retelele de socializare este sa-ti rogi prietenii si cunostintele sa distribuie pe paginile lor personale anuntul de angajare. Nu uita si de alte retele de socializare precum Twitter și LinkedIn.

Integreaza emailul si social media in pagina de anunt

Integrarea retelelor de socializare si a posibilitatii de a trimite anuntul prin email cu doar un simplu clic poate face o diferenta uriasa pentru comaniile de HR. Multe dintre persoanele care intra si citesc anuntul il vor distribui cu usurinta catre persoanele interesate de acesta, daca regasesc butoanele de social media sau trimitere email pe pagina anuntului.

Ia in considerare audienta

In momentul in care scrii, postezi si distribui anuntul de angajare trebuie sa iei in considerare audienta careia te adresezi.

De exemplu, generatia Millennials prefera sa petreaca mai mult timp pe retelele de socializare, in timp ce generatiile anterioare, prefera e-mailul si/sau telefonul pentru comunicare. De aceea, in functie de targetul pe care il ai, trebuie sa dezvolti o strategie diferita pentru atragerea de candidati din aria dorita.

De aceleasi aspecte trebuie sa tii cont si in momentul recrutarii. In timp ce generatiile anterioare prefera sa primeasca un telefon in care sa li se comunice unde si cand sa se prezinte la interviu, generatiile tinere prefera sa primeasca detaliile pe e-mail sau chiar pe retelele de socializare.

Raspunsurile rapide fac diferenta

Timpul de raspuns la e-mailuri sau mesaje este esential pentru atragerea de candidati, mai ales cand vorbim de generatiile tinere, care sunt mereu in miscare. In timp ce pentru generatiile anterioare, un timp de raspuns mai indelungat (de maxim doua-trei zile) poate fi de inteles, tinerii se vor indrepta in acest timp spre alte companii, considerand raspunsurile intarziate drept lipsa de respect.