Satisfactia la locul de munca este primul mobil in functie de care angajatii se orienteaza catre noi oportunitati. Pornind de la acest aspect, puteti dezvolta programe prin care sa incerce sa se intersecteze cu necesitatile profesionistilor de top.
Cititi mai jos cateva idei specifice pe care le puteti implementa imediat, ca sa obtineti toate avantajele din acest concept:
Angajatii buni care au devenit, pentru o anumita perioada, nemultumiti de lucrurile care se intampla la actualul job vor apela la online sa caute oportunitati. Vor merge catre site-uri de profil sau chiar vor cauta pe Google dupa cuvinte cheie. Daca nimic nu le atrage atentia in 30 de minute, vor renunta si vor amana pentru o alta zi.
Daca un anunt de angajare, cu un titlu atractiv, se afla pe prima pagina a site-ului de recrutare sau in topul listei de joburi, sansele de vizualizare si trimitere a CV-ului sunt mult sporite, mai ales daca obiectivele postului sunt provocatoare.
Pe de alta parte, ca si in cazul altor produse, daca anuntul este unul clasic, cu listarea responsabilitatilor si a cerintelor, s-ar putea ca persoanele cu adevarat bune in ceea ce fac si care au deja un job decent sa nu aplice. Incercati sa personalizati anuntul, sa il faceti atractiv vizual.
Concluzie: scrieti anunturile de angajare astfel incat sa se adreseze profesionistilor care doresc joburi mai bune in care sa fie cu adevarat satisfacuti. Incercati sa priviti nu doar din perspectiva companiei daca vreti sa va adresati celor de care aveti cu adevarat nevoie.
Cei mai buni oameni din compania dvs. ii cunosc pe profesionistii din companiile in care au lucrat inainte si al caror grad de satisfactie este scazut. Cereti-le numele si apoi contactati-i. Unii vor fi tentati de oferta daca le promiteti o crestere semnificativa a satisfactiei.
Atunci cand un candidat va intreaba despre bani, nu mentionati nicio suma. In schimb, vorbiti despre satisfactia obtinuta la job si intrebati daca a acceptat actualul post pentru o marire de salariu sau pentru o crestere a gradului de satisfactie. Acest lucru va atrage atentia candidatului. Intrebati apoi daca nivelul satisfactiei de la job este relationat direct cu salariul sau tine de tipul de munca si de cultura organizationala. De cele mai multe ori va fi in legatura cu tipul de munca, relatia cu sefii, ierarhia. Stabiliti dupa o intalnire in care sa prezentati oferta care combina un salariu mai bun cu o mai mare satisfactie la noul job.
Gestionarea nivelului de satisfactie este un aspect important al carierei unui profesionist. In momentul in care intelegeti acest lucru si folositi aceasta idee in recrutare, aveti sanse mult mai mari sa angajati specialisti buni, pe care sa ii loializati.