1. Ce-i in mintea managerului tau?
Printre multele responsabilitati pe care le ai de indeplinit la locul de munca, trebuie sa ai grija si ca managerul tau sa fie mereu multumit de tine. Dar cum poti face acest lucru daca uneori nici macar nu stii ce gandeste? De multe ori esti nevoit sa citesti printre randuri: ''Daca nu te deranjeaza, rezolva aceasta problema'' inseamna ''Ofera-te sa rezolvi problema, si nu cauta scuze!'' , ''Daca imi permiti o sugestie'' inseamna ''Fa asa cum iti spun eu'' , ''nu vreau sa te grabesc'' inseamna ''ar fi cazul sa te grabesti''.
Pe langa toate aceste informatii codate, trebuie sa citesti si starile in care se afla managerul tau pentru a sti cum sa-l iei. Aceste stari sunt afectate de cauze multiple: stadiul in care se afla un anumit proiect, starea generala a companiei, diverse raprorturi si telefoane primite sau anumite probleme personale.
2. In general un manager are cateva ''pretentii'' in ce te priveste:
1. Nu cauta scuze! De cele mai multe ori managerul chiar nu este interesat de ce un anumit lucru nu a fost facut. El vrea doar sa-ti faci treaba si atat. Nu sa pierzi timpul cautand scuze si motive.
2. Nu-i nevoie sa fii mereu perfectionist! Faptul ca un lucru nu a fost facut deloc este mult mai grav decat daca nu l-ai facut perfect. Asta nu te indreptateste sa fii neatent sau neindemanatic.
3. Uimeste-ma! Fa mai mult decat ti se cere. Sa faci doar ce scrie in fisa postului, nu-ti va aduce nicio promovare, nicio marire de salariu.
4. Anticipeaza si rezolva singur problemele. Nu merge dupa ajutor la superiorul tau ori de cate ori apare o problema. Daca nu te descurci singur, cauta macar o solutie teoretica si apoi cere ajutorul.
5. Fii punctual. Nu doar sa vii la timp, dar si sa respecti deadline-urile este important.
6. Ia rolul de angajat in serios. Nu cauta orice scuza posibila pentru a lipsi de la serviciu.
7. Nu cauta mereu ''nod in papura''. In momentul in care incep sa fie asociate plangerile si diversele probleme cu persoana ta, nimeni nu va mai fi bucuros sa te vada!
8. Alege cu atentie momentul si motivul. Intreaba-te de fiecare data: ce rezolva daca deschid o discutie pe aceasta tema. Daca nu ai nimic de castigat, nu incepe o confruntare doar de dragul confruntarii.
9. Nu fi invidios, nu purta pica. Nu pierde timpul sapandu-ti colegii care au rezultate mai bune si nici pe cei care te-au lezat.
10. Mergi direct la tinta. Nu castigi nimic daca te plangi colegilor sau secretarei managerului de diverse probleme. Mergi direct la cei care pot lua o decizie in acest sens.
11. Invata de la ceilalti. Urmareste-i pe cei care au rezultate bune si invata-le trucurile.
12. Intelege-te cu colegii. Niciun manager nu vrea sa-si piarda timpul ascultand plangeri si dand verdicte. Daca ai o problema cu un coleg rezolv-o cu acesta.
13. Fii discret! Nu discuta problemele companiei, mai ales daca sunt confidentiale, la masa cu prietenii. Nu stii cine pe cine cunoaste si cum circula informatia.
14. Nu minti. O data ce ai fost prins cu o minciuna, va fi greu sa mai aiba cineva incredere in tine.
15. Fii la curent cu noutatile. Citeste publicatiile din domeniul tau si inscrie-te intr-un club sau asociatie.
In final nu e suficient doar sa-ti faci treaba bine. Trebuie sa o faci asa cum iti cere managerul tau. Asta pentru ca esti pe ''terenul'' lui. Daca nu esti de acord cu stilul sau de lucru sau cu felul sau de a se purta cu ceilalti, nu prea ai ce face. Va trebui sa-ti cauti un alt loc de munca.
Sursa foto: www.freepik.com