ARTICOLE

Cum iti poti construi o cariera de succes daca muncesti remote

Cum iti poti construi o cariera de succes daca muncesti remote

Munca de la distanță are numeroase avantaje: lipsa unui program fix, mai multă flexibilitate, mai mult timp și energie pentru a învăța lucruri noi sau pentru a te perfecționa, câștigarea timpului impus de naveta serviciu-acasă, dar și o productivitate crescută, în unele cazuri. Cu toate acestea, faptul că nu socializezi cu colegii, că nu participi fizic la ședințe și discuții de lucru, precum și lipsa interacțiunii frecvente cu managerii sau stakeholderii din companie pot aduce și un avans profesional mai lent. 

În ciuda acestui fapt, există numeroase exemple de persoane care au reușit cu succes să își construiască o carieră solidă muncind de la distanță și ținând cont de câteva lucruri de bază. Iată ce ar trebui să știi:

Lucrează pentru o companie care încurajează munca remote

Chiar dacă mai multe companii le permit angajaților să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână sau chiar să muncească full-time de la distanță, nu înseamnă neapărat că un astfel de comportament există în cultura organizațională. Pe de altă parte, companiile în care o mare parte a echipei se află în țări sau în orașe diferite sau lucrează în permanență de acasă au o cu totul altă dinamică, mai ales când vine vorba despre avansarea pe scara ierarhică. 

Odată ce ai găsit câteva companii a căror cultură organizațională să corespundă dorințelor tale, este important să te pregătești din timp pentru interviul care, de cele mai multe ori, se desfășoară online. Este bine să știi, în primul rând, la ce să te aștepți într-un interviu online, dar și care sunt principalele lucruri pe care trebuie să le respecți pentru a face o impresie bună și a-ți crește șansele de a obține jobul. 

Atunci când interacțiunea față în față lipsește, oamenii încearcă să obțină informații despre tine ghidându-se mai mult după limbajul tău non-verbal, dar și după conduita ta în timpul interviului. Iar dacă nu te numeri printre cei care se simt confortabil în fața unei camere de filmat, exercițiul ar putea să te ajute să comunici mai eficient și natural.  

Observă programul și obiceiurile colegilor tăi

Odată ce ai obținut un job remote, este esențial să observi cât mai mult dinamica echipei, programul oamenilor din echipa ta, precum și obiceiurile pe care și le-au format lucrând împreună. Cât de relaxată este atmosfera în timpul call-urilor de lucru? Care este timpul alocat socializării? Cum se oferă feedback-ul în cadrul echipei? Toate aceste lucruri te pot ajuta să-ți dai seama din timp de mersul lucrurilor, de felul în care sunt evaluați angajații și, posibil, de criteriile după care sunt promovați.  

Participă la evenimentele organizate de companie

Multe dintre companiile în care este încurajată munca remote organizează periodic evenimente între angajați sau team buildinguri menite să îi aducă pe oameni față în față, să îi ajute să se cunoască și să colaboreze mai bine pe termen lung. Prezența la astfel de evenimente este adesea opțională, însă, dacă plănuiești să îți construiești o carieră de succes în companie, este esențial să nu lipsești. 

În plus, alte evenimente la care compania își trimite angajații pot fi extrem de importante pentru networking, pentru a cunoaște oameni noi din același domeniu sau din domenii conexe. Un dezavantaj al muncii remote recunoscut de mulți astfel de angajați este dificultatea cu care își fac cunoștințe și interacționează cu persoane care lucrează în aceeași arie cu ei.  

Folosește instrumentele care ți se pun la dispoziție

Există numeroase instrumente digitale create pentru a organiza mai bine echipele remote, a favoriza comunicarea între colegi și a ține evidența sarcinilor de lucru. Dacă firma pentru care lucrezi îți pune la dispoziție astfel de tool-uri, nu ezita să te folosești de ele din plin, mai ales când vine vorba de sistemele de mesagerie directă, spre exemplu. Pe e-mail, poate dura și câteva zile până primești un răspuns. În schimb, la un mesaj direct poți primi răspuns aproape instantaneu.  

Cunoaște-ți colegii și echipa

Cu cât afli mai multe despre persoanele cu care lucrezi, cu atât îți va fi mai ușor să găsești subiecte comune de discuție. Poate un coleg are o pasiune similară cu a ta sau un hobby interesant - acestea sunt întotdeauna puncte bune de plecare pentru o discuție amicală. Este important să nu-ți rezumi toate conversațiile cu colegii doar la lucruri legate de serviciu și să încerci să îi cunoști și la un nivel mai personal. 

Munca remote nu exclude avansarea în carieră. Cu cât te adaptezi mai bine la noile norme și îți creezi rutine pentru a-ți spori productivitatea și pentru a-ți îmbunătății colaborarea cu ceilalți din echipă, cu atât îți vor crește șansele de promovare.

 

Sursa foto: Pexels