Exista multe companii care angajeaza absolventi, de multe ori fara ca acestia sa aiba experienta, doar pe baza studiilor teoretice si a abilitatilor de a vorbi diverse limbi straine. Dar sunt multi care intrunesc aceste conditii, cum ii diferentiaza managerii de resurse umane? Citeste 7 calitati personale si de business care conteaza ca sa impresionezi la interviu.
- Canalizeaza-ti energia catre ceea ce faci la job
Este vorba despre atitudinea pe care o afisezi la interviu, ca potentiala atitudine la locul de munca viitor. Fii pregatit sa iti asumi responsabilitati si arata lucrul acesta.
Nu trebuie sa lucrezi intr-un mediu artistic ca sa iti exprimi creativiatatea. Aceasta se exprima prin abilitatea ta de a genera idei exceptionale si metode inovative. Ai un obiectiv pe care vrei sa il atingi si oferi potentialului angajator metode creative – o astfel de calitate este foarte importanta in marketing si publicitate, dar te va avanta in orice sfera de activitate.
Entuziasmul tau se va pierde in van daca nu il canalizezi catre obtinerea unor rezultate specifice. Poti sa duci pana la capat orice sarcina? Esti capabil sa iti asumi termenele limita si sa obtii succes din orice proiect?
Atat timp cat ai mintea deschisa si nu te cramponezi de idei conservatoare, ai toate sansele sa obtii jobul si sa faci si performanta. In plus, ai incredere in tine si exprima-ti tare ideile, mai ales daca ai argumente valide cu privire la adoptarea lor in detrimentul altora.
Multe companii angajeaza tineri care, in 10 ani, vor deveni lideri in organizatie. Ca sa fii ales trebuie sa arati ca ai potential. Bineinteles, nu toti pot fi lideri, insa oricine ar trebui sa fie capabil sa poate organiza o intalnire, sa poate coordona o activitate – astfel te poti face indispensabil la
locul de munca.
- Angajament fata de echipa
Nu poti fi lider fara o echipa, iar succesul unei organizatii, a unui proiect este un efort de echipa. Atat timp cat poti sa lucrezi cu oameni diferiti si sa iti adaptezi stilul de lucru in functie de echipa, viitorul tau este unul optimist. Dictonul “Unul pentru toti si toti pentru unul” se aplica foarte bine in afaceri si atat timp cat respecti munca efectuata de colegii tai, ai toate sansele de reusita.
Mai mult, daca esti capabil sa ii faci pe ceilalti sa te asculte si sa isi exprime liber opiniile, ai clar aptitudini de comunicare pe care este cazul sa le cultivi. Poti sa redactezi cu usurinta un document, un e-mail? Nu uita sa precizezi si de abilitatile de comunicare scrisa.
Cum aduci la cunostinta potentialului angajator toate aceste calitati? Inainte de toate, le poti lista in
CV, prin realizarile de pana acum si exemple clare. Poti fi mai detaliat intr-o scrisoare de intentie, unde vei corela aceste abilitati cu cerintele jobului, asfel incat sa creezi liantul necesar ca sa obtii interviul si ulterior oferta de job.
Nu renunta daca nu consideri ca ai aceste calitati! Ele pot fi cultivate si dezvoltate. In plus, poti gasi alte aptitudini specifice cu care sa te prezinti in fata angajatorilor. Tine cont ca trebuie sa te promovezi singur ca sa ai succes si daca nu spui ceea ce stii si poti sa faci, angajatorul nu are de unde ghici.