Spațiul destinat biroului reprezintă locul unde îți petreci cea mai mare parte din zi, locul productivității tale, într-o anumită companie.
Indiferent dacă lucrezi part-time sau îți petreci 8-10 ore pe zi acolo, acest spațiu trebuie să îți ofere un minimum de confort și toate obiectele de care ai nevoie să-ți fie la îndemână.De asemenea, biroul este și spațiul care surprinde o mică parte din imaginea unei companii,putând fi ca o a doua carte de vizită pentru clienți.
Cum ne inspirăm pentru a amenaja corect, biroul sau spațiul de muncă?
În prezent, tendințele de amenajare ale birourilor se îndreaptă spre design-uri atractive, unice și personalizate, pentru a surprinde adevărata expresie a imaginii unei companii.
Dacă îți dorești ca biroul tău să te ajute în creșterea calității muncii tale, să îți sporească eficiența, oferindu-ți în același timp un confort fizic și psihic, iată câteva idei ce te pot ajuta:
● Planifică din timp amenajarea biroului în funcție de nevoile pe care le ai, având grijă să îți organizezi spațiul disponibil, într-un mod armonios și echilibrat.
● Pentru amenajarea unui birou mic optează pentru spații de depozitare cât mai înalte,alegând o paletă cromatică deschisă. Aceste lucruri sunt necesare pentru menținerea unui echilibru vizual al tuturor elementelor, păstrând totodată și spațiu liber.
● Pentru amenajarea și decorarea birourilor spațioase , ai grijă la imaginea de ansamblu a spațiului, pe care o crează toate elementele împreună (cele decorative împreună cu cele necesare).
● Biroul pe care îl ai la sediul firmei trebuie să fie cât mai organizat în funcție de domeniul de activitate al firmei, dar și de propriile preferințe. Accentul trebuie pus mai mult peobiecte de utilitate și mai puțin pe obiecte decorative.
● Amenajarea biroului de acasă trebuie să-ți creeze un mediu de lucru cât mai plăcut să reflecte personalitatea ta, dar și o atmosferă ambiantă în care să te regăsești.
Astfel, amenajarea spațiului unui birou este foarte importantă, deoarece, va transmite clientului fie o imagine pozitivă, fie una negativă referitoare la firma respectivă, la valorile ei și implicit la angajații/ reprezentanții acesteia.
Idei minunate și diverse pentru astfel de decorațiuni veți găsi cu siguranță, în cadrul Expo TopConstruct București, cu servicii de transport și montaj incluse.
Care sunt factorii ce influențează eficiența angajatului la serviciu?
Menținerea unui nivel ridicat al productivității la locul de muncă este obiectivul esențial atât al unui angajat executiv, cât și al unui manager. Conform National Business Research Institute ,există 5 factori principali care influențează eficiența angajaților, la locul de muncă:
● Atitudinea pozitivă joacă un rol important în felul cum angajații își gestionează propriile resurse pentru a transmite eficiență prin munca lor. Un angajat cu atitudine pozitivă se simte mulțumit și împlinit de munca sa, pe când un angajat nemulțumit, cu atitudine proastă în general, va avea un impact negativ asupra întregii sale echipe. Atitudinea poate fi influențată și de distanța pe care angajatul o parcurge până la locul de muncă,de spațiul existent la birou sau de atmosfera existentă acolo, zi de zi.
● Implicarea managerului în gestionarea activităților angajaților poate fi vitală în desfășurarea unei activități productive și eficiente. Un șef rău , mereu nemulțumit, care face comentarii negative, învinovățindu-i pe angajați pentru greșelile lor, va avea un impact negativ major, asupra eficienței angajaților. Un șef bun trebuie să inspire motivație subalternilor, să ofere feedback atunci când este nevoie și să fie un adevărat lider atunci când intervin probleme. Aceste 2 tipuri de atitudini ale superiorilor influențează direct productivitatea angajaților dar și a întregii companii.
● Preocupările legate de sănătate reprezintă o parte importantă a menținerii capacității de muncă a angajaților, de care, angajatorii sunt conștienți. Estimările realizate concluzionează faptul că în ultimii ani, foarte multe persoane cu vârsta legală de muncă nu lucrează din cauza unei dizabilități, a unei boli cronice sau a altor probleme de sănătate. Cu siguranță realitatea nu este departe nici la noi în țară, deci, grija pentru sănătatea și siguranța la locul de muncă ar trebui să fie primordiale, pentru o eficiență maximă a angajaților și reducerea absențelor din motive de sănătate.
● Instrumentele tehnice de lucru pentru ca angajatul să dispună de tehnologia potrivită responsabilităților sale, în așa fel încât, să îi fie un suport, nu o piedică constantă. Acest lucru va duce la îmbunătățirea timpului de lucru și la eficientizarea productivității, în orice domeniu.
● Recunoașterea meritelor (atunci când este cazul) prin încercarea păstrării tonusului psihologic pozitiv a angajaților, care rămân într-o companie după ce aceasta a fost nevoită să își reducă dimensiunile. Moralul ridicat și motivația trebuie să fie prezente în rândul angajaților, indiferent de moment, pentru a rămâne eficienți.
Care sunt tendințele de design ale birourilor?
Tendințele anului 2020 în domeniul amenajării birourilor propun imaginea unui birou în care angajatul să se simtă cât mai confortabil în a-și realiza obiectivele profesionale, iar clientul să rămână cu o experiență memorabilă, în urma interacțiunii cu spațiul și serviciile oferite de compania respectivă.
Amenajarea birourilor, depinde în general și de profilul companiei respective. De exemplu,într-o companie de consultanță financiară, birourile ar trebui să arate altfel, decât cele ale unei clinici medicale, deoarece, angajații din fiecare trebuie stimulați diferit, pentru a lucra eficient.
Trăim într-o perioadă în care design-ul arhitectural și cel interior se află într-o constantă ascensiune, oferindu-ne diverse surse/modele de inspirație, atunci când vrem să amenajăm o clădire sau un spațiu al unei clădiri. Ca materiale de amenajare se recomandă folosirea materialelor rezistente în timp și care să nu necesite o întreținere costisitoare. Se poate opta pentru: piele ecologică, marmură, granit sau o catifea de calitate.
Dacă în trecut se păstrau nuanțele neutre, în prezent, se preferă culorile aprinse, nuanțele tari sau combinații inedite între acestea. Ca și sursă de inspirație vă propunem albastrul clasic, culoarea anului 2020 – desemnată de către Institutul Pantone Color. Elementele decorative tind să iasă în evidență prin culori radiante ca auriu, argintiu sau arămiu.
Ultimele tendințe în amenajarea spațiilor office sunt rezultatul influenței noilor generații de angajați, putând fi colorate și decorate după propriile dorințe, trendurile fiind în continuă schimbare și personalizate de angajați.
Spațiul de lucru nu trebuie să fie alcătuit doar dintr-o masă, un scaun și un laptop, el trebuie să ofere un mediu prielnic domeniului fiecărui angajat, pentru a se putea concentra și lucra eficient.
Companiile folosesc tehnologia pentru a stoca informațiile, dispărând astfel din birouri,dulapurile încărcate cu dosare de arhivare.Aparatele wireless ne ajută să renunțăm la cablurile inutile , care ocupă spații și arată inestetic.
Producătorii de mobilier pun la dispoziție diverse modele de birouri atrăgătoare cu posibilitate de ajustare a înălțimii ce pot fi ulterior personalizate/decorate, la alegere. Scaunele simple sunt înlocuite astăzi de cele ergonomice , care oferă o poziție stabilă spatelui.
Pentru orice spațiu de muncă intelectuală este preferată cât mai multă lumină naturală, însă dacă aceasta lipsește sau este foarte puțină, specialiștii recomandă folosirea corpurilor de iluminat cu lumină albă încastrate sau nu în mobilier.
Decorarea birourilor cu plante este un must-have nu doar pentru aspectul deosebit, ci și pentru că ajută la purificarea aerului din interior, reduc stresul și îmbunătățesc puterea de concentrare. Adăugarea diverselor obiecte ce pot fi integrate în design-ul birourilor gen: fotoliu relaxant sau banda alergare sunt astăzi tendințe moderne, ce pot fi folosite în cadrul birourilor, pentru nevoile personale, stimulând angajatul să fie mai productiv.
Practic, în prezent, tendințele de amenajare propun câteva reguli standard, dar lasă loc și creativității și imaginației managerului/angajatului/persoanei responsabile, putând fi „adoptate”cele mai inovative idei utile angajatului, companiei și clienților, deopotrivă.
De unde îți achiziționezi materialele pentru amenajarea și decorarea unui birou?
Expo Top Construct îți oferă posibilitatea achiziției de materiale de construcții, electrice,mobilier și decorațiuni de la diverși producători.
Situată în București, sector 6, str. Valea Cascadelor, nr. 23 este locul ideal pentru a alege materialele și decorațiunile necesare pentru TOATE nevoile tale, destinate amenajarii biroului perfect.
Decorează-ți biroul așa cum simți, în funcție de nevoile pe care le ai, alegând stilul care te face să te simți ,,dornic(ă) de muncă” , în fiecare zi!