In ultima perioada de timp suntem tot mai des anuntati ca au loc in jurul nostru diverse evenimente de Social Media. Ce sunt acestea? Cu ce ne ajuta? Sunt sau nu de un real folos ori, pur si simplu, aruncam timpul pe fereastra participand la ele? Categoric, evenimentele Social Media pot reprezenta un instrument valoros in realizarea unui networking puternic atat la nivel profesional, cat si personal. Luand parte la astfel de “intalniri virtuale si nu numai” puteti fi mult mai corect si rapid pusi in contact cu noile informatii din domeniul dumneavoastra, realizati noi legaturi profesionale cu alti specialisti, aflati noile oportunitati de angajare sau faceti cunoscuta valoarea dumneavoastra profesionala. Neimplicarea si neparticiparea la astfel de intalniri, duce, de cele mai multe ori, la pierderea personalitatii dumneavoastra profesionala undeva in umbra.
Insa Social Media nu se rezuma doar la intalniri fizice in diverse locatii. In aceeasi categorie intra si site-urile dedicate. Multe dintre ele sunt axate mai mult pe networking de tipul “personal”, insa exista si unele site-uri dediate laturii profesionale (de exemplu LinkedIn). Desigur, nu trebuie sa exagerati si sa incercati sa va inregistrati pe toate site-urile de Social Media care sunt “la moda”, mai ales daca acestea nu se potrivesc profilului dumneavoastra sau daca nu aveti timp sa fiti activ. Un cont “mort” nu aduce nicio valoare posesorului sau. Iata cateva motive care sa va determine sa va alocati timp actiunilor derulate in Social Media.
Reactiveaza legaturile. Majoritatea acestor site-uri readuc oamenii impreuna. Pe astfel de site-uri poti regasi cu usurita persoane pe care le cunosti, dar cu care, din diverse motive, nu mai esti in contact sau ai pierdut orice fel de legatura (fosti colegi de facultate, de birou, fosti angajati de valoare, sefi cu care te-ai inteles bine etc.). Reluarea legaturii cu aceste persoane este doar la o “distanta de un clik”.
Te face prezent. Asa cum tu poti da peste persoane cu care ai pierdut legatura, tot asa si tu poti fi gasit de unele dintre ele. Mai mult decat atat, prezenta ta si mai ales activitatea pe care o depui in Social Media te face “vizibil” si pentru acele persoane care pot fi interesate de profilul tau si astfel cresc sansele de a gasi un nou loc de munca mult mai bun, mai atractiv si care sa se potriveasca mult mai bine “structurii” tale profesionale.
Intarirea brandului. O astfel de prezenta in lumea Social Media reprezinta si o intarire a brandului personal sau de companie. Puteti constata faptul ca, in ultima perioada de timp, din ce in ce mai multe companii au conturi pe site-urile de Social Media si incearca in acest mod sa-si promoveze imaginea.
Pune in contact candidatii si companiile. Indiferent de ce parte a baricadai sunteti (candidat sau companie), Social Media poate functiona ca un loc potrivit de cautare de joburi sau de persoane valoroase. Pe astfel de site-uri un candidat isi poate construi un profil profesional care este accesibil tuturor. Companiile pot avea intr-un astfel de site o mare baza de date cu candidati (cei mai multi pasivi – care nu se afla in cautare de job, dar care sunt dispusi sa-si shimbe actualul loc de munca pentru altul mult mai provocator). Pe de alta parte, o companie care cauta un om, poate da un anut sau poate demara o discutie pe o anumita tema la care sa participe toata lumea. In urma celor dezbatute, compania poate alege dintre persoanele participante, pe cea care demonstreaza ca are potential si ca se potriveste corporatie.
Apartenenta la grup. In Social Media se formeaza foarte usor grupuri profesionale pe anumite domenii sau teme. Cu siguranta ca multe dintre ele ti se potrivesc si ai avea un cuvant de spus sau numeroase informatii pe care sa le afli participand la ele. In acest mod te asiguri nu numai ca ai o opinie corecta legata de anumite subiecte, dar poti afla mult mai repede anumite modificari, schimbari, tendinte pe care sa le aplici si tu.
De la online la offline. Aceste comunitati online pot determina o serie de legaturi profesionale sau personale intre participanti care pot trece linia online-ului si se pot materialiaza in contracte sau colaborari offline.
Social Media nu are varsta. Cu toate ca cei tineri sunt mult mai familiarizati cu domeniul online si cu calculatorul, din ce in ce mai multi “seniori” incep sa-si faca simtita prezenta in Social Media, actiune care aduce un aport relatiilor si mai ales volumului si calitatii informatiilor care se pot impartasi.
Accesul la internet si dezvoltarea retelelor Social Media au deschis granitele comunicarii intre oameni. De ce sa nu utilizam aceste “unelte” pentru a ne dezvolta cercul de cunostinte, volumul de informatii utile, sa facem conexiuni valoroase, sa ne gasim un nou loc de munca sau sa descoperim persoana potrivita pentru compania noastra?