1. Cum sa iti organizezi procesul de cautare pentru a gasi un job perfect?
Sunt multi candidati care lasa cautarea unui job la voia intamplarii sau considera ca a obtine un job este o chestiune de noroc. Pentru a fi sigur ca ai facut tot ce se poate pentru a dobandi un job incearca sa iti organizezi procesul de cautare. Iata pasii pe care trebuie sa ii urmaresti in schema cautarii unui job:
Scrisoarea de intentie
Creeaza o structura de baza pe care urmeaza apoi sa-ti construiesti scrisoarea de intentie pentru job:
- Cine esti?
- Interesul pentru respectivul job;
- Ce te recomanda?
- Ce poti face pentru angajator?
Nu uita sa adresezi scrisoarea de intentie, sa folosesti verbe de actiune si sa demonstrezi ca te-ai informat cu privire la companie si la job.
CV-ul
- alege formatul potrivit de curriculum vitae;
- foloseste propozitii scurte si incearca sa ai in CV o exprimare clara si concisa;
- stabileste unul-doua exemple pentru fiecare abilitate din CV, precizand cum ai dobandit-o sau in ce context ai folosit-o cu succes;
- ataseaza o scrisoare de recomandare pentru job.
Prezentarea la un interviu de angajare
Pregatirea este vitala pentru obtinerea oricarui job:
- citeste articolele care te pregatesc pentru diverse tipuri de intrebari si situatii;
- afla cat mai multe despre companie, job, domeniu de activitate
- imbraca-te adecvat si fii punctual!
2. Transforma-te intr-un „produs vandabil”
Indiferent ce job ai avea, pastreaza mereu o varianta de angajare si mentine legaturile prin reteaua de profesionisti. Dezvolta cateva colaborari pe langa orice job stabil, inscrie-te in asociatii si cluburi, participa la conferinte si cursuri de perfectionare.
Piata joburilor si nevoile tale:
- informeaza-te pentru a intelege contextul pietei locurilor de munca si a sti ce job este mai cautat si ce job ti se potriveste;
- stabileste ce job te intereseaza si daca esti calificat pentru el;
- schiteaza-ti un drum in cariera: este important ca prin orice job sa poti atinge obiectivul final urmarit.
Ce oferi pentru job?
- determina care sunt punctele tale forte si care iti sunt minusurile in raport cu orice oferta de job;
- depisteaza calitatea care te diferentiaza de ceilalti candidati pentru job;
- realizeaza o lista a reusitelor din timpul studiilor si din experienta de la joburile anterioare;
- stabileste ce abilitati sunt transferabile de la un domeniu la altul.
Tinta:
- stabilirea tipurilor de companii care ar avea nevoie de tine pentru un job anume;
- alcatuieste o lista de companii la care ai vrea sa ai un job;
- creeaza-ti o imagine comerciala prin:
Adaptarea la “mediu”:
- respira, relaxeaza-te, zambeste!
- daca pregatirea a fost temeinica vei sti sa te prezinti, stii ce iti doresti legat de cariera ta si de job in sine;
- pune intrebari la interviul de angajare si verifica daca iti place mediul de lucru.
sursa foto: www.pixabay.com