Relațiile de succes în viața personală, dar, mai ales, în cea profesională, depind de o bună comunicare.
Dacă vrei să fii un excelent comunicator, trebuie să fii eficient în toate etapele procesului de comunicare - de la transmiterea clară a mesajului, până la receptarea lui corectă și generarea unei reacții pozitive din partea interlocutorului.
De asemenea, este important să ajungi să te simÈ›i confortabil în a comunica verbal, nonverbal È™i în scris.Â
Comunicarea poate face diferența între a fi auzit și ascultat.
Sau între a lăsa loc la interpretarea subiectului tratat È™i a înÈ›elege exact punctul de vedere al purtătorului de mesaj.Â
În special acum, datorită pandemiei de Coronavirus, viața tuturor s-a mutat în mediul online, astfel încât abilitățile de comunicare au și o componentă legată de digitalizare.
ÃŽn special în relaÈ›iile de afaceri, o comunicare de la A la Z care să îmbunătățească contactul cu un potenÈ›ial partener sau client È™i să ajute la rentabilizarea afacerii tale, este exact ceea ce ai nevoie pentru a trece cu bine peste această perioadă de criză socială È™i economică.Â
Păstrează eticheta...chiar și online!
Comunicarea, în toate formele ei, presupune adoptarea È™i respectarea unor bune maniere care să faciliteze un dialog constructiv.Â
‘’NETIQUETTE’’  - eticheta online - reprezintă standardele după care funcționează o bună comunicare online între 2 interlocutori sau un grup de oameni care folosesc mediul virtual pentru a-și împărtăși punctul de vedere și a atinge un obiectiv prestabilit: de la discutarea unor sarcini profesionale, la prezentarea unor servicii sau produse în scopul vânzării lor sau, de ce nu, crearea și menținea unor legături personale.
Este esențial ca atunci când comunicăm online, fie prin e-mail, prin rețelele sociale ori prin audio / video conferințe, să avem în vedere faptul că dincolo de device-ul care ne ajută să comunicăm și dincolo de fibra optică, există oameni.
Persoane cu convingeri proprii, bazate pe experiențe mai mult sau mai puțin pozitive. Oameni care au stări de dispoziție fluctuante și, de obicei, un timp limitat pentru a conversa.
Da, chiar dacă spațiul de comunicare este virtual, partenerii de comunicare sunt reali.
Și trebuie să ne conectăm la ei, prin limbaj.Â
Un limbaj politicos și, mai ales, empatic crează siguranța și deschiderea necesare pentru ca o conversație online să aibă rezultatele dorite de către fiecare participant la aceasta.
Claritatea limbajului este cheia unei comunicări eficiente!Â
ÃŽntotdeauna a vorbi este o provocare, pentru că transmițătorul unei idei are parte de o reacÈ›ie imediată, verbală È™i nonverbală, din partea persoanei care primeÈ™te mesajul.Â
Tehnologia digitală ne oferă posibilitatea de a vorbi prin apeluri audio È™i video, în pofida distanÈ›ei fizice.Â
Un limbaj conversaÈ›ional online care să respecte situaÈ›iile protocolare sau casual este bine să trezească partenerilor de dialog disponibilitate, plăcere È™i interes pentru o comunicare ulterioară.Â
De asemenea, accesibilitatea informației transmise, ‘’ a vorbi pe limba celuilalt ‘’, înseamnă, de fapt, a conduce o discuție în punctul dorit de cel care o inițiază.
Pentru conÈ›inutul scris, propoziÈ›iile scurte È™i bine structurate vor fi rapid înÈ›elese de către cititor. Iar eliminarea informaÈ›iilor irelevante va asigura claritatea mesajului scris.Â
Și, important, o bună cunoaștere a vocabularului și a gramaticii reprezintă unul dintre pilonii unei comunicări eficiente.
Din fericire, în cazul comunicării scrise online, există extensii ale browserelor și aplicații care permit corectarea erorilor gramaticale.
Tonul face comunicarea!Â
În comunicarea online, tonul potrivit al unei conversații este mai dificil de găsit decât în situațiile de dialog față în față.
De exemplu, umorul care poate ajuta la flexibilitate È™i poate sparge gheaÈ›a dintre interlocutori într-o comunicare reală, poate fi uÈ™or interpretat drept ironie în mediul virtual.Â
ÃŽn zona corporatistă, profesionalismul dictează tonul unei discuÈ›ii, dar stilurile de comunicare se pot adapta în funcÈ›ie de context.Â
A fi familiar cu un coleg de serviciu sau cu un vechi colaborator este total diferit față de a fi formal când te adresezi unui superior, unei autorități sau când răspunzi reclamațiilor unui client.
Comunicarea se construiește de la A la Z
A întreba, a răspunde, a asculta, a înțelege, a anticipa sunt indispensabile unei comunicări eficace, fie ea offline sau online.
"Cine?", "Ce?", "Când?", "Unde?", "De ce?" È™i "Cum?" sunt întrebările de bază la care se oferă întotdeauna un răspuns.Â
Sunt întrebări clarificatoare, care susÈ›in interacÈ›iunea È™i duc întotdeauna un dialog la un nivel superior.Â
Pentru o companie, minuțiozitatea în a răspunde la întrebările clienților, înseamnă a spori vânzările.
De asemenea, în relaÈ›iile de muncă sau personale, jocul întrebare - răspuns înseamnă evitarea unei înÈ›elegeri superficiale a temei puse în discuÈ›ie.Â
ÃŽnvață să comunici!Â
Nu ne naștem cu abilități de comunicare, acestea se formează în timp.
Mediul în care trăim, educația, preocupările noastre definesc modul în care comunicăm.
A-ți dezvolta capacitatea de comunicare îți va permite să fii echilibrat în relațiile cu oamenii din jurul tău.
SpecialiÈ™tii în comunicare ai Premium Teaching, te pot ajuta să te exprimi clar, să pui întrebările potrivite, să ascuÈ›i activ, să foloseÈ™ti limbajul corpului în avantajul tău, să îți creÈ™ti încrederea în tine, dar È™i să recunoÈ™ti calitățile unui partener de dialog.Â
Urmează cursul de comunicare, acum È™i în modul online È™i vei ajunge să comunici autentic, memorabil È™i să îi inspiri pe oamenii din jurul tău să îți urmeze ideile, să investească în ele. Timp, bani, energie.Â