ARTICOLE

Cum sa comunicam eficient, online

Cum sa comunicam eficient, online

Relațiile de succes în viața personală, dar, mai ales, în cea profesională, depind de o bună comunicare.

Dacă vrei să fii un excelent comunicator, trebuie să fii eficient în toate etapele procesului de comunicare - de la transmiterea clară a mesajului, până la receptarea lui corectă și generarea unei reacții pozitive din partea interlocutorului.

De asemenea, este important să ajungi să te simți confortabil în a comunica verbal, nonverbal și în scris. 

Comunicarea poate face diferența între a fi auzit și ascultat.

Sau între a lăsa loc la interpretarea subiectului tratat și a înțelege exact punctul de vedere al purtătorului de mesaj. 

În special acum, datorită pandemiei de Coronavirus, viața tuturor s-a mutat în mediul online, astfel încât abilitățile de comunicare au și o componentă legată de digitalizare.

În special în relațiile de afaceri, o comunicare de la A la Z  care să îmbunătățească contactul cu un potențial partener sau client și să ajute la rentabilizarea afacerii tale, este exact ceea ce ai nevoie pentru a trece cu bine peste această perioadă de criză socială și economică. 

Păstrează eticheta...chiar și online!

Comunicarea, în toate formele ei, presupune adoptarea și respectarea unor bune maniere care să faciliteze un dialog constructiv. 

‘’NETIQUETTE’’  - eticheta online - reprezintă standardele după care funcționează o bună comunicare online între 2 interlocutori sau un grup de oameni care folosesc mediul virtual pentru a-și împărtăși punctul de vedere și a atinge un obiectiv prestabilit: de la discutarea unor sarcini profesionale, la prezentarea unor servicii sau produse în scopul vânzării lor sau, de ce nu, crearea și menținea unor legături personale.

Este esențial ca atunci când comunicăm online, fie prin e-mail, prin rețelele sociale ori prin audio / video conferințe, să avem în vedere faptul că dincolo de device-ul care ne ajută să comunicăm și dincolo de fibra optică, există oameni.

Persoane cu convingeri proprii, bazate pe experiențe mai mult sau mai puțin pozitive. Oameni care au stări de dispoziție fluctuante și, de obicei, un timp limitat pentru a conversa.

Da, chiar dacă spațiul de comunicare este virtual, partenerii de comunicare sunt reali.

Și trebuie să ne conectăm la ei, prin limbaj. 

Un limbaj politicos și, mai ales, empatic crează siguranța și deschiderea necesare pentru ca o conversație online să aibă rezultatele dorite de către fiecare participant la aceasta.

Claritatea limbajului este cheia unei comunicări eficiente! 

Întotdeauna a vorbi este o provocare, pentru că transmițătorul unei idei are parte de o reacție imediată, verbală și nonverbală, din partea persoanei care primește mesajul. 

Tehnologia digitală ne oferă posibilitatea de a vorbi prin apeluri audio și video, în pofida distanței fizice. 

Un limbaj conversațional online care să respecte situațiile protocolare sau casual este bine să trezească partenerilor de dialog disponibilitate, plăcere și interes pentru o comunicare ulterioară. 

De asemenea, accesibilitatea informației transmise, ‘’ a vorbi pe limba celuilalt ‘’, înseamnă, de fapt, a conduce o discuție în punctul dorit de cel care o inițiază.

Pentru conținutul scris, propozițiile scurte și bine structurate vor fi rapid înțelese de către cititor. Iar eliminarea informațiilor irelevante va asigura claritatea mesajului scris. 

Și, important, o bună cunoaștere a vocabularului și a gramaticii reprezintă unul dintre pilonii unei comunicări eficiente.

Din fericire, în cazul comunicării scrise online, există extensii ale browserelor și aplicații care permit corectarea erorilor gramaticale.

Tonul face comunicarea! 

În comunicarea online, tonul potrivit al unei conversații este mai dificil de găsit decât în situațiile de dialog față în față.

De exemplu, umorul care poate ajuta la flexibilitate și poate sparge gheața dintre interlocutori într-o comunicare reală, poate fi ușor interpretat drept ironie în mediul virtual. 

În zona corporatistă, profesionalismul dictează tonul unei discuții, dar stilurile de comunicare se pot adapta în funcție de context. 

A fi familiar cu un coleg de serviciu sau cu un vechi colaborator este total diferit față de a fi formal când te adresezi unui superior, unei autorități sau când răspunzi reclamațiilor unui client.

Comunicarea se construiește de la A la Z

A întreba, a răspunde, a asculta, a înțelege, a anticipa sunt indispensabile unei comunicări eficace, fie ea offline sau online.

"Cine?", "Ce?", "Când?", "Unde?", "De ce?" și "Cum?"  sunt întrebările de bază la care se oferă întotdeauna un răspuns. 

Sunt întrebări clarificatoare, care susțin interacțiunea și duc întotdeauna un dialog la un nivel superior. 

Pentru o companie, minuțiozitatea în a răspunde la întrebările clienților, înseamnă a spori vânzările.

De asemenea, în relațiile de muncă sau personale, jocul întrebare - răspuns înseamnă evitarea unei înțelegeri superficiale a temei puse în discuție. 

Învață să comunici! 

Nu ne naștem cu abilități de comunicare, acestea se formează în timp.

Mediul în care trăim, educația, preocupările noastre definesc modul în care comunicăm.

A-ți dezvolta capacitatea de comunicare îți va permite să fii echilibrat în relațiile cu oamenii din jurul tău.

Specialiștii în comunicare ai Premium Teaching, te pot ajuta să te exprimi clar, să pui întrebările potrivite, să ascuți activ, să folosești limbajul corpului în avantajul tău, să îți crești încrederea în tine, dar și să recunoști calitățile unui partener de dialog. 

Urmează cursul de comunicare, acum È™i în modul online È™i vei ajunge să comunici autentic, memorabil È™i să îi inspiri pe oamenii din jurul tău să îți urmeze ideile, să investească în ele. Timp, bani, energie.Â