ARTICOLE

Cum se dobandesc abilitatile

Cum se dobandesc abilitatile

Abilitatile reprezinta un atu in cariera - sunt elementul de diferentiere la un interviu de angajare si te fac sa progresezi la locul de munca. Innascute sau invatate, unele abilitati pot fi perfectionate in timp, pentru dezvoltare personala.

Primul job inseamna, de cele mai multe ori, un salariu mic, dar poti compensa prin acumulare de experienta si dezvoltarea diverselor abilitati. Sarcinile pe care le primesti la entry level pot fi plictisitoare, de rutina. Ai senzatia ca nu ai nimic de invatat daca dai telefoane si redistribui corespondenta. Cum poti totusi sa inveti lucruri noi si sa-ti dezvolti alte abilitati?

  • Gandeste - nu te limita sa urmezi ordine

Indeplineste-ti sarcinile la job, insa nu rata oportunitatile de a aduce un plus muncii tale cu noi abilitati. Ti se cere, de exemplu, sa faci un tabel al produselor vandute? Nu te multumi doar sa le aranjezi frumos in Excel. Mergi mai departe si analizeaza tabelul: poti sublinia detaliile importante ca sa faci tabelul mai usor de interpretat si inteles. Vei putea, astfel, sa iti dezvolti abilitatea de analiza.

  • Actioneaza

Chiar daca seful tau are responsabilitatea de a-ti da diverse lucruri de facut, nu astepta mereu sa vina ordine “de sus”. Tu esti cel interesat sa cunosti toate etapele muncii in domeniul tau, sa castigi experienta si noi abilitati. Asa ca, ori de cate ori ai ocazia, intreaba-l ce altceva ai mai putea sa faci pentru a-ti imbunatati abilitatile. Mai bine zis, vezi de ce abilitati ai nevoie si cere sarcini care sa le necesite. In timp, poate compania va fi de acord sa-ti plateasca si un training.

  • Extinde-ti aria de interes

Intr-o companie exista diverse aspecte pe care nu le rezolva nimeni, fie pentru ca nu intra in atributiile cuiva, fie pentru ca nimeni nu observa. Ridica problema si ofera-te sa o rezolvi tu! Astfel vei obtine abilitati si in arii care nu tin de domeniul tau. Sau, daca doresti sa mai ai o varianta, in caz ca lucrurile nu merg tocmai bine la actualul job, incepe sa analizezi piata.

  • Pune intrebari si asculta sugestii

Urmeaza indrumarile, mai ales daca sunt bine intentionate. Colegii tai cu mai multa experienta nu vor fi foarte incantati daca te porti ca si cum le-ai sti deja pe toate. Le poti capta buna-vointa daca le ceri sfaturi si pui intrebari bine gandite, pentru dezvoltarea propriilor abilitati. Chiar daca vei parea lipsit de experienta, potentialul tau va fi remarcat si apreciat.

  • Schimba-ti statutul

Nu te multumi doar sa evidentiezi eventualele probleme, ci propune solutii. Adauga-ti atatea atributii cat poti sa duci, in asa fel incat sa nu-ti neglijezi sarcinile curente si sa poti fi, in continuare, eficient. Prin sarcini noi capeti noi abilitati, devii mai influent la job si vei promova cu siguranta.