1. Esti interesat de o cariera in relatii publice?
Daca esti fascinat de ceea ce se afla in spatele imaginii companiilor de renume, a agentiilor guvernamentale sau a diverselor institutii media, o cariera in relatii publice iti poate deschide drumul catre secretele din spatele scenei.
Un specialist in relatii publice se concentreaza asupra construirii unei bune relatii cu “publicul” organizatiei pe care o reprezinta. Daca vrei sa iti dezvolti o cariera in PR trebuie sa fii o persoana:
- comunicativa;
- inventiva;
- organizata;
- capabila de a gasi solutii;
- creativa;
- calma in situatii de criza;
- capabila sa priveasca situatia din multiple puncte de vedere.
2. Cum poti deveni un specialist in relatii publice?
In conditiile in care crezi ca ai calitatile necesare pentru a influenta, informa si convinge, urmeaza acesti pasi pentru a fi recompensat cu o cariera intr-un domeniu dinamic si de succes:
a. Invata totul despre job. O cariera in relatii publice implica multe activitati si roluri in publicitate, promovare, relatii cu presa, colectare de fonduri, lobby. Foloseste toate resursele pe care le ai la dispozitie, precum internetul si cunostintele care lucreaza in domeniu, pentru a-ti da seama ce aspect al relatiilor publice ti se potriveste cel mai bine.
b. Dezvolta-ti aptitudinile. Pentru a obtine un job in relatii publice, va trebui sa demonstrezi ca esti empatic si apreciezi diversitatea, ca poti munci in conditii de stres si ca te exprimi clar, concis si persuasiv in scris si oral.
c. Urmeaza cursuri de specialitate sau un training. O diploma cu specializarea in relatii publice iti va obtine mai usor un interviu de angajare si, ulterior, jobul dorit. Combina studiile cu un portofoliu, cu putina experienta sau practica si cariera in PR va fi mai aproape.
d. Fii mereu informat. Pentru a lucra in relatii publice e necesar sa fii mereu la curent cu piata si cu domeniul in care activeaza firma careia ii trimiti CV-ul. In plus, ai un atu daca vei invata tehnici de relatiile publice pentru comunicarea si promovarea prin internet, un mediu in plina dezvoltare in prezent.
Sursa foto: unsplash.com