ARTICOLE

8 lucruri de care angajatii au nevoie

8 lucruri de care angajatii au nevoie

Uitati de mariri si beneficii sporite. Acestea sunt importante, insa cele 8 lucruri de mai jos sunt ceea ce angajatii dvs. vor cu adevarat.

Obtinerea unei mariri de salariu este ca si cum ai cumpara o casa mai mare; in curand acest lucru va deveni normal, ba mai mult, va solicita noi cheltuieli.

Salariile mai mari nu vor conduce automat si la un nivel crescut de performanta. Implicarea, etica muncii si motivatia nu se bazeaza pe plata.

Ce isi doresc angajatii:

1. Libertate. Cele mai bune reguli pot crea excelenta, insa nu fiecare sarcina are nevoie de proceduri sau de micromanagement.

Autonomia si libertatea de a lua decizii conduce la asumarea responsabilitatii si la satisfactie. Ori de cate ori este posibil, este de preferat ca angajatii sa aiba libertatea de a lucra in modul in care o fac cel mai bine.

2. Obiective. Este distractiv sa ai obiective. Toata lumea este competitiva la un nivel sau altul, chiar daca aceasta nevoie de concurenta este in raport cu sine insusi. Obiectivele creeaza un scop si dau un inteles mai mare unor sarcini repetitive.

Fara un obiectiv pentru care sa lucrezi munca va fi doar un simplu job. Iar munca nu este distractiva.

3. Misiune. Cu totii vrem sa ne simtim ca facand parte din ceva mai mare. Impartasiti angajatilor/subordonatilor care sunt obiectivele, ce vreti sa realizati – pentru afacere, pentru clienti sau chiar pentru comunitate.

4. Asteptari. Fiecare job necesita niste asteptari de baza legate de felul in care situatiile specifice ar trebui sa fie gestionate. Daca un angajat va fi criticat/sanctionat ca nu s-a descurcat intr-o situatie in conditiile in care nu exista niciun fel de procedura standard generala va aparea riscul pierderii acelui angajat. 

Exista doar cateva lucruri mai stresante decat sa nu stii ce asteapta seful de la tine de la un minut la altul. Atunci cand se schimba procedurile asigurati-va ca veti comunica aceste modificari celor care sunt primii implicati.

5. Deschidere. Toata lumea vrea sa isi exprime opiniile si sa ofere sugestii. In momentul in care angajatilor li se refuza aceasta oportunitate sa isi expuna ideile, vor deveni roboti, iar robotilor nu le pasa.

6. Conexiuni. Angajatii nu doresc sa lucreze pentru un salariu, ci cu si pentru oameni. O vorba buna, o discutie scurta si despre alte preocupari in afara jobului (pasiuni, familie), o intrebare simpla daca se descurca si este totul in regula – toate aceste momente individuale devin adesea mai importante despre sedintele sau evaluarile formale.

7. Consistenta. Cei mai multi angajati se pot descurca cu un sef care solicita si critica foarte usor, atat timp cat acesta trateaza la fel pe toata lumea. Angajatul are nevoie sa fie tratat cinstit si diferit. Cheia mentinerii consistentei in organizatiei o reprezinta comunicarea. Cu cat un angajat intelege de ce o decizie a fost luata, cu atat este mai putin probabil sa va acuze de favortisme sau tratament necinstit.

8. Viitor. Orice loc de munca ar trebui sa aiba potentialul sa conduca la ceva mai mult, fie in cadrul sau in afara companiei.

Faceti-va timp sa dezvoltati angajatii pentru locuri de munca la care vor avea acces mai tarziu, chiar daca acele pozitii nu sunt in prezent in companie.

Angajatilor le va pasa de afacerea dvs. atunci cand ii veti trata cu consideratie.