Daca iti place jobul tau, doresti in mod sigur sa afli cum poti sa-l pastrezi cat mai mult timp. Pentru aceasta trebuie sa stii mai intai ce vor sefii tai de la tine:
1. Se te perfectionezi mereu:
-sa profiti de oportunitatile de training pe care le ofera compania;
-sa gasesti modalitati de a-ti imbunatati singur cunostintele.
2. Sa detii abilitati de folosire a unui calculator:
-sa cunosti programele noi ce apar pe piata si sunt utile in activitatea ta;
-sa stii sa tastezi cu rapiditate.
Si adesea cunoasterea unei limbi straine este un mare plus.
3. Sa ai abilitati de comunicare:
-sa stii sa asculti;
-sa stii sa te faci inteles.
4. Sa te adaptezi cu usurinta:
-sa stii sa te adaptezi schimbarilor din firma;
-sa cunosti piata si schimbarile care au loc;
-sa fii creativ in gasirea solutiilor.
5. Sa fii propriul tau manager:
- capacitatea de a te automotiva;
- de a-ti fixa propriile obiective;
- de a avea incredere in abilitati dobandite.
6. Sa fii interesat de lucrul in echipa:
-sa cunosti si sa intelegi nevoile celorlalti;
-sa ai abilitati de negociere.
7. Sa cunosti compania in care lucrezi:
-sa intelegi structura si modul de functionare a companiei;
-sa descoperi unde, in aceasta structura, abilitatile tale sunt necesare.
Elemente de baza necesare pentru construirea unei imagini pozitive in ochii colegilor si a sefilor:
1. Prezenta: absentele repetate creeaza probleme colegilor si, in cele din urma, bunei functionari a companiei.
2. Punctualitatea: pentru a demonstra ca poti fi un om pe care ceilati se pot baza trebuie sa incepi prin a fi punctual.
3. Calitatea muncii: trebuie sa functionezi mereu la cel mai performant nivel pe care poti sa-l atingi.
4. Cantitatea muncii: chiar daca pe primul loc vine calitatea, ''putin si bine'' nu e un criteriu de aplicat la locul de munca.
5. Un coleg valoros: in cele mai multe companii nu se mai pune accentul pe succesul personal al fiecaruia, ci pe succesul intregii echipe. Pentru a fi un bun coleg trebuie sa apreciezi si sa respecti munca celorlalti, sa nu fii implicat in conflicte sau barfe si sa stii sa imparti meritele cu ceilalti.
6. Creerea si mentinerea relatiilor: sefii ar trebui sa fie considerati mentori si nu inamici. Ei asteapta de la tine sinceritate, flexibilitate si spirit de initiativa. Trebuie sa ii mentii mereu de partea ta tinandu-i la curent cu rezultatele muncii tale si cerandu-le sfatul atunci cand e cazul.