ARTICOLE

Cum sa folosesti recenziile pentru a imbunatati imaginea companiei

Cum sa folosesti recenziile pentru a imbunatati imaginea companiei

Recenziile sunt tot mai folosite pentru a imbunatati imaginea unei companii. Acestea ofera informatii relevante despre calitatea serviciilor oferite de o companie, dar si despre profesionalismul de care dau dovada angajatii unei companii.

Astfel, recenziile primite pot creste sau, din contra, pot scadea imaginea companiei.

Mai mult decat atat, potrivit studiilor, peste jumatate dintre utilizatorii de online cauta recenzii inainte de a achizitiona un anumit produs sau serviciu, dar si inainte de a se prezenta la un interviu de angajare. In momentul in care acestia gasesc recenzii negative incep să evite companiile respective, in schimb recenziile pozitive le ofera incredere si siguranta.

De ce este important sa apelezi la recenzii

Inainte de a cumpara un produs sau de a utiliza un serviciu, multi oameni verifica experientele anterioare ale clientilor. Lipsa recenziilor, indiferent de tipul acestora, ofera senzatia de neincredere, multi considerand ca o companie care nu are recenzii le-a ascuns din simplul motiv ca are numai recenzii negative.

Acest lucru duce la pierderi financiare si la scaderea increderii in produsele sau serviciile companiei. Totodata, poate fi afectat si departamentul de HR, deoarece posibilii candidati vor evita sa se prezinte la interviu.

Potrivit unui studiu, s-a demonstat ca 85% dintre consumatori au incredere in recenzii la fel de mult ca in recomandarile primite de la persoanele apropiate. Iar cand vine vorba de achizitionarea unui produs, 49% dintre acestia au declarat ca nu achizitioneaza produse sau servicii care nu au un rating de cel putin cinci stele.

Cum sa faci rost de recenzii pozitive pentru compania ta

Cresterea increderii in compania ta si in produsele pe care aceasta le ofera incepe cu recenziile pozitive. Recenziile pot aparea fie pe site-ul companiei, fie pe retelele de socializare. Obtinerea de recenzii se face in timp, insa nu asteptand.

Roaga-ti angajatii si partenerii sa ofere o recenzie

In functie de domeniul de activitate al firmei, roaga partenerii de afaceri, angajatii sau prieteni apropiati care au testat produsele pe care le comercializezi sa-ti ofere o recenzie pozitiva. Asigura-te insa ca acestia sunt multumiti de serviciile oferite. Cu timpul, vor aparea si recenziile de la persoanele care au beneficiat de serviciile companiei.

Cum sa actionezi cand primesti o recenzie negativa

Este imposibil ca in timp sa nu primesti cel putin o recenzie negativa. Fie de la un fost angajat nemultumit, fie de la un client care a primit un produs zgariat, sau a carui culoare difera de cea de pe site, etc. Important este sa stii cum sa reactionezi la acestea.

1. Nu sterge recenziile negative!

Cea mai mare greseala pe care multe companii le fac este să stearga recenziile negative. O persoana care a lasat o recenzie negativa si a observat apoi ca aceasta a fost stearsa se poate plange de acest lucru pe un alt site sau pe o platforma de socializare, afectand si mai mult imaginea firmei.

2. Nu ignora recenziile negative!

De fapt, este important sa nu ignori niciun tip de recenzie si sa le raspunzi utilizatorilor. Iar daca recenzia este negativa, cu atat mai mult trebuie sa te asiguri ca ii raspunzi prompt si in mod profesional persoanei care s-a declarat nemultumita de serviciile companiei si apoi rezolva problema prin directionarea acesteia catre departamentul de relatii cu clientii.